Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The relation of personality factors to classroom sociometric status in secondary school students.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00082616" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00082616 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The relation of personality factors to classroom sociometric status in secondary school students.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the relationship between personality characteristics of students and their sociometric status in the classes of secondary technical school. Its main aim was to reveal whether personality characteristics of students in the late adolescence affect their sociometric status from the point of view of influence and popularity. There was also verified how school competences (results and commends) affect sociometric status in connection with personality dimensions. Sociometric status (influence and popularity in the school class) we gained through sociometric method SO-RA-D and individual personality dimensions we measured by NEO-PI-R. Results of the research show that higher degree of agreeableness affects popularity of an individual in the class and evaluation of schoolmates as well. Higher degree of extraversion increases authority in the class, higher degree of conscientiousness on the contrary decreases it.

  • Název v anglickém jazyce

    The relation of personality factors to classroom sociometric status in secondary school students.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the relationship between personality characteristics of students and their sociometric status in the classes of secondary technical school. Its main aim was to reveal whether personality characteristics of students in the late adolescence affect their sociometric status from the point of view of influence and popularity. There was also verified how school competences (results and commends) affect sociometric status in connection with personality dimensions. Sociometric status (influence and popularity in the school class) we gained through sociometric method SO-RA-D and individual personality dimensions we measured by NEO-PI-R. Results of the research show that higher degree of agreeableness affects popularity of an individual in the class and evaluation of schoolmates as well. Higher degree of extraversion increases authority in the class, higher degree of conscientiousness on the contrary decreases it.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Communication and Information Technology in Society.

  • ISBN

    9781443875400

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    109-133

  • Počet stran knihy

    235

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing,

  • Místo vydání

    Cambridge

  • Kód UT WoS kapitoly