Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The relation of personality factors to classroom sociometric status in secondary school students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231006363" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1006363 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The relation of personality factors to classroom sociometric status in secondary school students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter deals with the relationship between the personality characteristics of students and their sociometric status in the classes of secondary technical school. Its main aim is to reveal whether the personality characteristics of students in lateadolescence affect their sociometric status from the point of view of influence and popularity. Also verified is how school competences (results and praise) affect sociometric status in connection with personality dimensions. Sociometric status (influence and popularity in the school class) was gained through the sociometric method SORAD and individual personality dimensions were measured by NEOPIR. Results of the research show that a higher degree of agreeableness affects the popularity of an individual in the class and the evaluation of schoolmates. A higher degree of extraversion increases authority in the class, while a higher degree of conscientiousness decreases it. Individual components of neuroticism also influence the degree of

  • Název v anglickém jazyce

    The relation of personality factors to classroom sociometric status in secondary school students

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter deals with the relationship between the personality characteristics of students and their sociometric status in the classes of secondary technical school. Its main aim is to reveal whether the personality characteristics of students in lateadolescence affect their sociometric status from the point of view of influence and popularity. Also verified is how school competences (results and praise) affect sociometric status in connection with personality dimensions. Sociometric status (influence and popularity in the school class) was gained through the sociometric method SORAD and individual personality dimensions were measured by NEOPIR. Results of the research show that a higher degree of agreeableness affects the popularity of an individual in the class and the evaluation of schoolmates. A higher degree of extraversion increases authority in the class, while a higher degree of conscientiousness decreases it. Individual components of neuroticism also influence the degree of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Communication and Information Technology in Society

  • ISBN

    978-1-4438-7540-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    109-134

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Místo konání akce

    Newcastle upon Tyne

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku