Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Politicians Go Online: Is this e-Democracy or Just a Campaign Move?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00083130" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00083130 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Politicians Go Online: Is this e-Democracy or Just a Campaign Move?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The last few years have witnessed an intensified academic debate on the potential of new media in politics in the Czech Republic. However, discussions on new media?s impact -- democratic potential, mobilization of the electorate, dialogue between citizens and politicians etc. -- tend to involve political parties rather than politicians as individual users. This chapter is mostly based on data analyzing the individual use of new media (and, specifically, social networking sites) by politicians. The aim of the chapter is to provide an insight into research that we conducted in 2012-14 on how Czech political actors used new media in four different elections. We believe that it is crucial to ask not only whether politicians have already taken up new mediabut also how they use it. We need to ask whether political communication changes substantially as a consequence of the adoption of new media. Our data suggest that a regular online politician?citizen dialogue is marginal.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Politicians Go Online: Is this e-Democracy or Just a Campaign Move?

  • Popis výsledku anglicky

    The last few years have witnessed an intensified academic debate on the potential of new media in politics in the Czech Republic. However, discussions on new media?s impact -- democratic potential, mobilization of the electorate, dialogue between citizens and politicians etc. -- tend to involve political parties rather than politicians as individual users. This chapter is mostly based on data analyzing the individual use of new media (and, specifically, social networking sites) by politicians. The aim of the chapter is to provide an insight into research that we conducted in 2012-14 on how Czech political actors used new media in four different elections. We believe that it is crucial to ask not only whether politicians have already taken up new mediabut also how they use it. We need to ask whether political communication changes substantially as a consequence of the adoption of new media. Our data suggest that a regular online politician?citizen dialogue is marginal.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0184" target="_blank" >EE2.3.20.0184: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Living in the digital age: Self-presentation, networking, playing, and participating in politics

  • ISBN

    9788021078109

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    164-180

  • Počet stran knihy

    218

  • Název nakladatele

    MUNI Press

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly