Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

?Fraped? Selves: Hacked, Tagged, and Shared Without Permission. The Challenges of Identity Development for Young People on Facebook

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00083292" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00083292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://irtis.fss.muni.cz/living-in-the-digital-age/" target="_blank" >http://irtis.fss.muni.cz/living-in-the-digital-age/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ?Fraped? Selves: Hacked, Tagged, and Shared Without Permission. The Challenges of Identity Development for Young People on Facebook

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social Networking Sites (SNS) play an important role in the daily lives of adolescents by helping them to develop two core developmental characteristics -- identity and intimacy. SNS can also contribute to developing adolescents? identities by elicitingpeer feedback (Valkenburg &amp; Peter, 2011). However, children?s unpleasant experiences with the misuse of their online personal information are among the rapidly increasing online risks, as reported by children ages 9-16 in the Net Children Go Mobile (2012-14) and EU Kids Online III (2012- 14) projects. These troublesome situations -- e.g., dealing with impersonation through hacked accounts (with the impersonator sending rude messages to damage reputation) or dealing with slanderous pages created by peers -- pose challenges to young people?s need for creating and maintaining their online identity in the context of their peer relationships.

  • Název v anglickém jazyce

    ?Fraped? Selves: Hacked, Tagged, and Shared Without Permission. The Challenges of Identity Development for Young People on Facebook

  • Popis výsledku anglicky

    Social Networking Sites (SNS) play an important role in the daily lives of adolescents by helping them to develop two core developmental characteristics -- identity and intimacy. SNS can also contribute to developing adolescents? identities by elicitingpeer feedback (Valkenburg &amp; Peter, 2011). However, children?s unpleasant experiences with the misuse of their online personal information are among the rapidly increasing online risks, as reported by children ages 9-16 in the Net Children Go Mobile (2012-14) and EU Kids Online III (2012- 14) projects. These troublesome situations -- e.g., dealing with impersonation through hacked accounts (with the impersonator sending rude messages to damage reputation) or dealing with slanderous pages created by peers -- pose challenges to young people?s need for creating and maintaining their online identity in the context of their peer relationships.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0184" target="_blank" >EE2.3.20.0184: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Living in the digital age: Self-presentation, networking, playing, and participating in politics

  • ISBN

    9788021078109

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    15-32

  • Počet stran knihy

    218

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly