Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School Bullying and Students with Intellectual Disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00089771" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00089771 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.igi-global.com/chapter/school-bullying-and-students-with-intellectual-disabilities/150827" target="_blank" >http://www.igi-global.com/chapter/school-bullying-and-students-with-intellectual-disabilities/150827</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-0089-6.ch003" target="_blank" >10.4018/978-1-5225-0089-6.ch003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    School Bullying and Students with Intellectual Disabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    School bullying research began in the 1970s through seminal research conducted on these experiences among Norwegian boys. From this initial research, multiple studies have been conducted over the past forty years, revealing the nature, extent, causes, and consequences of school bullying. More recent investigations have also focused on cyberbullying, bullying using information and communication technologies (e.g., cell phones). Little attention has been given to school bullying involvement among students with disabilities, particularly those with intellectual disabilities. These studies suggest that these students experience internalizing (e.g., depression, anxiety, loneliness) and externalizing (e.g., aggression, antisocial behaviors) difficulties associated with their involvement in school bullying.

  • Název v anglickém jazyce

    School Bullying and Students with Intellectual Disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    School bullying research began in the 1970s through seminal research conducted on these experiences among Norwegian boys. From this initial research, multiple studies have been conducted over the past forty years, revealing the nature, extent, causes, and consequences of school bullying. More recent investigations have also focused on cyberbullying, bullying using information and communication technologies (e.g., cell phones). Little attention has been given to school bullying involvement among students with disabilities, particularly those with intellectual disabilities. These studies suggest that these students experience internalizing (e.g., depression, anxiety, loneliness) and externalizing (e.g., aggression, antisocial behaviors) difficulties associated with their involvement in school bullying.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0037" target="_blank" >EE2.3.30.0037: Zaměstnáním nejlepších mladých vědců k rozvoji mezinárodní spolupráce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Handbook of Research on Diagnosing, Treating, and Managing Intellectual Disabilities

  • ISBN

    9781522500896

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    33-53

  • Počet stran knihy

    496

  • Název nakladatele

    IGI Publishing

  • Místo vydání

    Hersey

  • Kód UT WoS kapitoly