Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do Environmental Education School Coordinators Have a Mission?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00090164" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00090164 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.degruyter.com/view/j/dcse.2016.7.issue-1/dcse-2016-0002/dcse-2016-0002.xml?format=INT" target="_blank" >http://www.degruyter.com/view/j/dcse.2016.7.issue-1/dcse-2016-0002/dcse-2016-0002.xml?format=INT</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/dcse-2016-0002" target="_blank" >10.1515/dcse-2016-0002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do Environmental Education School Coordinators Have a Mission?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teachers who are specialized in environmental education (environmental education school coordinators1) can play an important role in empowering students to shape a sustainable future. In this study, the authors examined a group of Czech environmental education school coordinators. The authors aimed to clarify how they interpret their role at their respective schools, how they perceive their self-efficacy, and what they observe as benefits and barriers to their work as a coordinator. They conducted a qualitative study with focus groups and completed individual in-depth interviews with the coordinators. The results suggest that the coordinators view their work as a mission. The ultimate goal of this mission is to change the children’s behavior to make it more pro-environmental, and, at the same time, to establish this effort as a commitment of the whole school.

  • Název v anglickém jazyce

    Do Environmental Education School Coordinators Have a Mission?

  • Popis výsledku anglicky

    Teachers who are specialized in environmental education (environmental education school coordinators1) can play an important role in empowering students to shape a sustainable future. In this study, the authors examined a group of Czech environmental education school coordinators. The authors aimed to clarify how they interpret their role at their respective schools, how they perceive their self-efficacy, and what they observe as benefits and barriers to their work as a coordinator. They conducted a qualitative study with focus groups and completed individual in-depth interviews with the coordinators. The results suggest that the coordinators view their work as a mission. The ultimate goal of this mission is to change the children’s behavior to make it more pro-environmental, and, at the same time, to establish this effort as a commitment of the whole school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Discourse and Communication for Sustainable Education

  • ISSN

    2255-7547

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7/2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LV - Lotyšská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    23-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus