Profesní obraz školního speciálního pedagoga v podmínkách základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605841" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605841 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333185727" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333185727</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní obraz školního speciálního pedagoga v podmínkách základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zaměřuje na profesi školního speciálního pedagoga na základní škole. S oporou aktuálních odborných poznatků a legislativních dokumentů reflektuje potřebu tohoto profesionála ve školním prostředí, kde se v rámci školního poradenského pracoviště stává jedním z klíčových článků podporujících úspěšnost inkluzivního vzdělávání. Na základě kvalitativního výzkumu, realizovaného metodou polostrukturovaných rozhovorů s praktikujícími školními speciálními pedagogy, podchycuje kniha prostřednictvím zakotvené teorie specifika profese, její úkoly a pracovní náplň ve vztahu ke všem aktérům výchovně-vzdělávacího procesu ve škole, tedy dětem, jejich rodičům, učitelům a dalším odborníkům působícím v rámci školy i školských poradenských zařízení. Současně se věnuje strategiím zvládání pracovní zátěže a způsobům psychohygieny školních speciálních pedagogů. Monografie rovněž zaznamenává, jakým způsobem školní speciální pedagogové vnímají svou profesní roli a účast na životě školy.
Název v anglickém jazyce
The Professional Image of a Special Education Coordinator in Elementary School
Popis výsledku anglicky
The publication focuses on the profession of a special education coordinator in elementary school. Building on the current scientific knowledge and relevant legislative documents, the book reflects on the need for these specific professionals in school counselling centres where they become one of the key elements in supporting the concept of inclusive education. Based on a qualitative research study carried out by means of semi-structured interviews with special education coordinators, the authors used the grounded theory approach to analyse the specifics of the profession as well as its tasks and job description in relation to all actors of the educational process including children, parents and other professionals in schools and educational counselling centres. At the same time, the publication addresses the workload, coping strategies and mental hygiene approaches among special education coordinators including their perceptions of their own professional roles and participation in the life of the school.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5861-8
Počet stran knihy
118
Název nakladatele
Palackého univerzita v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—