Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profesní obraz školního speciálního pedagoga v podmínkách základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605841" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605841 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333185727" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333185727</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Profesní obraz školního speciálního pedagoga v podmínkách základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace se zaměřuje na profesi školního speciálního pedagoga na základní škole. S oporou aktuálních odborných poznatků a legislativních dokumentů reflektuje potřebu tohoto profesionála ve školním prostředí, kde se v rámci školního poradenského pracoviště stává jedním z klíčových článků podporujících úspěšnost inkluzivního vzdělávání. Na základě kvalitativního výzkumu, realizovaného metodou polostrukturovaných rozhovorů s praktikujícími školními speciálními pedagogy, podchycuje kniha prostřednictvím zakotvené teorie specifika profese, její úkoly a pracovní náplň ve vztahu ke všem aktérům výchovně-vzdělávacího procesu ve škole, tedy dětem, jejich rodičům, učitelům a dalším odborníkům působícím v rámci školy i školských poradenských zařízení. Současně se věnuje strategiím zvládání pracovní zátěže a způsobům psychohygieny školních speciálních pedagogů. Monografie rovněž zaznamenává, jakým způsobem školní speciální pedagogové vnímají svou profesní roli a účast na životě školy.

  • Název v anglickém jazyce

    The Professional Image of a Special Education Coordinator in Elementary School

  • Popis výsledku anglicky

    The publication focuses on the profession of a special education coordinator in elementary school. Building on the current scientific knowledge and relevant legislative documents, the book reflects on the need for these specific professionals in school counselling centres where they become one of the key elements in supporting the concept of inclusive education. Based on a qualitative research study carried out by means of semi-structured interviews with special education coordinators, the authors used the grounded theory approach to analyse the specifics of the profession as well as its tasks and job description in relation to all actors of the educational process including children, parents and other professionals in schools and educational counselling centres. At the same time, the publication addresses the workload, coping strategies and mental hygiene approaches among special education coordinators including their perceptions of their own professional roles and participation in the life of the school.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5861-8

  • Počet stran knihy

    118

  • Název nakladatele

    Palackého univerzita v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy