Sociální pedagog a jeho role v kontextu potřeb základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73624650" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73624650 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://vupshop.cz/cs/domu/3245-2957-socialni-pedagog-a-jeho-role-v-kontextu-potreb-zakladnich-skol.html#/51-format-e_kniha_pdf" target="_blank" >https://vupshop.cz/cs/domu/3245-2957-socialni-pedagog-a-jeho-role-v-kontextu-potreb-zakladnich-skol.html#/51-format-e_kniha_pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.24.24464596" target="_blank" >10.5507/pdf.24.24464596</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální pedagog a jeho role v kontextu potřeb základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zaměřuje na aktuální potřeby základních škol v kontextu uplatnění profese sociálního pedagoga ve školním prostředí. Nastiňuje vývoj sociální pedagogiky, s využitím aktuálních odborných a výzkumných poznatků vymezuje specifika profese sociálního pedagoga, a to především s důrazem na uplatnění v prostředí školy. Kniha přináší ojedinělá kvantitativním výzkumem podložená zjištění z 1280 zapojených základních škol, a to v oblasti aktuálních potřeb škol, možností profesního uplatnění sociálního pedagoga jako pracovníka školního poradenského pracoviště, očekávání ředitelů škol od této pozice, zdrojů financování a celkového nastavení pozice ve škole. Výsledky výzkumu rovněž shrnují poznatky o počtech a vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním či zastoupení pracovníků ve školním poradenském pracovišti. Na základě reflektování současného legislativního stavu pozice sociálního pedagoga přináší publikace možné výzkumně podložené strategie výběru škol pro zavedení pozice.
Název v anglickém jazyce
The social pedagogue and his role in the context of the needs of elementary schools
Popis výsledku anglicky
The publication addresses the current needs of elementary schools in the context of the possible employment of a social pedagogue in the school setting. It outlines the development of social pedagogy, using current professional and research knowledge to define the specifics of the profession of a social pedagogue, with a particular emphasis on the school environment. The book presents unique quantitative research-based findings from 1,280 participating elementary schools concerning their current needs, potential employment of a social pedagogue as a staff member of the school counselling centre, directors’ expectations of the position, funding sources and the overall integration of the position in schools. The results of the research also provide a summary of knowledge regarding the numbers and education of students with social disadvantages as well as the distribution of staff in school counselling centres. By reflecting on the current legislative status of the social pedagogue position, the publication presents possible research-based strategies for schools to implement the position.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-6459-6
Počet stran knihy
148
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—