Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of social pedagogues in the school environment – a topic for professional and social discussion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73609433" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73609433 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/18614/pdf" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/18614/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2020-4-534" target="_blank" >10.5817/PedOr2020-4-534</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of social pedagogues in the school environment – a topic for professional and social discussion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper reflects the long-term professional discussion on the functions of the social pedagogue in schools. It is based on the assumption that schools and teachers themselves are due to the fast development of society as well as science and technology subject to increased requirements in terms of the development of pupils’ personalities, knowledge, skills and competences. In addition to other things, the situation requires a more conceptual and systematic approach to preventing and addressing risk behaviour, supporting teachers’ educational work, creating a favourable climate and cooperation with school counsellors and educational counselling centres. This provides space for the social pedagogue as a possible key element of the school-based educational system. The paper focuses on the existing knowledge and studies concerning the research topic and provides space for a professional and social discussion on the functions of the social pedagogue in schools.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of social pedagogues in the school environment – a topic for professional and social discussion

  • Popis výsledku anglicky

    The paper reflects the long-term professional discussion on the functions of the social pedagogue in schools. It is based on the assumption that schools and teachers themselves are due to the fast development of society as well as science and technology subject to increased requirements in terms of the development of pupils’ personalities, knowledge, skills and competences. In addition to other things, the situation requires a more conceptual and systematic approach to preventing and addressing risk behaviour, supporting teachers’ educational work, creating a favourable climate and cooperation with school counsellors and educational counselling centres. This provides space for the social pedagogue as a possible key element of the school-based educational system. The paper focuses on the existing knowledge and studies concerning the research topic and provides space for a professional and social discussion on the functions of the social pedagogue in schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogicka orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    534-541

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus