School Counselling System In The Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39920086" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39920086 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://specedjournal.aspu.am/index.php/se/article/view/283" target="_blank" >https://specedjournal.aspu.am/index.php/se/article/view/283</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24234/se.v5i1.283" target="_blank" >10.24234/se.v5i1.283</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
School Counselling System In The Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the issue of school counselling in the Czech Republic. It informs about the activities of the school counselling centre and characterizes the work of educational advisers, school prevention specialists, school psychologists and special school educators in contemporary schools. In conclusion, current trends are outlined that lead to the professionalization of school counselling and ensure better conditions for the education of pupils with special educational needs.
Název v anglickém jazyce
School Counselling System In The Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article deals with the issue of school counselling in the Czech Republic. It informs about the activities of the school counselling centre and characterizes the work of educational advisers, school prevention specialists, school psychologists and special school educators in contemporary schools. In conclusion, current trends are outlined that lead to the professionalization of school counselling and ensure better conditions for the education of pupils with special educational needs.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Armenian Journal of Special Education
ISSN
2579-2881
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
AM - Arménská republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
17-33
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—