Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School Counselling System In The Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39920086" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39920086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://specedjournal.aspu.am/index.php/se/article/view/283" target="_blank" >https://specedjournal.aspu.am/index.php/se/article/view/283</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24234/se.v5i1.283" target="_blank" >10.24234/se.v5i1.283</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    School Counselling System In The Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the issue of school counselling in the Czech Republic. It informs about the activities of the school counselling centre and characterizes the work of educational advisers, school prevention specialists, school psychologists and special school educators in contemporary schools. In conclusion, current trends are outlined that lead to the professionalization of school counselling and ensure better conditions for the education of pupils with special educational needs.

  • Název v anglickém jazyce

    School Counselling System In The Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the issue of school counselling in the Czech Republic. It informs about the activities of the school counselling centre and characterizes the work of educational advisers, school prevention specialists, school psychologists and special school educators in contemporary schools. In conclusion, current trends are outlined that lead to the professionalization of school counselling and ensure better conditions for the education of pupils with special educational needs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Armenian Journal of Special Education

  • ISSN

    2579-2881

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    AM - Arménská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    17-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus