Role školy v souvislosti s řešením prevence kázeňských problémů z pohledu začínajících učitelů a sociálních pedagogů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896266" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896266 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role školy v souvislosti s řešením prevence kázeňských problémů z pohledu začínajících učitelů a sociálních pedagogů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na charakteristiku problémů realizace primární prevence v současné škole a následně představuje teoretická východiska projektu "Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků" (GAJU 154/2016/S). Autor se v textu zamýšlí nad problematikou role školy ve výchově a prevenci rizikového chování. Zmiňuje aspekty, které problematizují efektivní výchovné poslání školy a práci učitele, zaměřenou na změnu postojů a ovlivnění negativních forem chování žáků. Text charakterizuje ideové předpolí výzkumů, které se v rámci výše zmíněného projektu realizují s cílem analyzovat výchovnou a preventivní práci učitele základní školy.
Název v anglickém jazyce
The role of the school in addressing the prevention of disciplinary problems from the point of view of novice teachers and social educators
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the characterization of problems of implementation of primary prevention in the current school and then presents the theoretical background of the project "Preparedness of students and fresh graduates of PF JU on solving educational problems of pupils" (GAJU 154/2016 / S). The author discusses the issue of the role of the school in the education and prevention of risky behavior. It mentions aspects that challenge the effective educational mission of the school and the work of the teacher, aimed at changing attitudes and influencing negative forms of pupil behavior. The text characterizes the ideological background of the research carried out in the above-mentioned project in order to analyse the educational and preventive work of the elementary school teacher.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Socialia 2017 Participácia sociálnych pedagogov a iných pomáhajúcich profesií na prevencii a riešení sociálnopatologicých javov u detí, mládeže a dospelých v krajinách V4 ? súčasný stav, problémy a priority
ISBN
978-80-557-1331-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
49-52
Název nakladatele
Belianum, Univerzita Máteje Bela, Banská Bystrica
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Pedagogická fakulta UMB Banská Bystrica
Datum konání akce
5. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—