Možnosti obohacení výcvikové praxe pomocí výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00090281" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00090281 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15260/16:33162720
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti obohacení výcvikové praxe pomocí výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
Přestože je při obhajobě psychoterapie často zdůrazňován její vědecký základ, ve výcvikové praxi je tento aspekt často opomíjen. Tento text prozkoumává možnosti integrace výzkumných poznatků a postupů do psychoterapeutických výcviků (a do vzdělávání psychoterapeutů obecně) v sedmi oblastech: (1) znalost soudobé empirické báze psychoterapie, (2) formulace případu a plánování terapeutického postupu s využitím výzkumných poznatků, (3) využívání zpětné vazby o klientově pokroku v terapii, (4) provádění metodologicky kvalitních případových studií, (5) aktivní zapojení se do větších výzkumných projektů, (6) znalost zákonitostí profesního vývoje terapeutů a (7) výzkum samotného výcvikového procesu.
Název v anglickém jazyce
Possibilities to enhance training practice through research
Popis výsledku anglicky
Although psychotherapy is claimed to be scientifically based, this aspect is often neglected in psychotherapy training. This text explores possibilities of integrating research findings and procedures into psychotherapy trainings (and into the education of psychotherapists in general) in seven areas: (1) the knowledge of the contemporary empirical base of psychotherapy, (2) case formulation and intervention planning using research findings, (3) the use of feedback on clients’ progress in therapy, (4) conducting high-quality case studies, (5) trainees’ active involvement in large-scale research projects, (6) the knowledge of findings on therapist professional development, and (7) research on the training process itself.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychoterapie
ISSN
1802-3983
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
140-150
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—