Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální determinanty vysokých vzdělanostních očekávání rodičů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F17%3A00095271" target="_blank" >RIV/00216224:14230/17:00095271 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68378025:_____/17:00507202

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sav.sk/index.php?lang=sk&doc=journal-list&part=list_articles&journal_issue_no=11114197#abstract_14169" target="_blank" >http://www.sav.sk/index.php?lang=sk&doc=journal-list&part=list_articles&journal_issue_no=11114197#abstract_14169</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální determinanty vysokých vzdělanostních očekávání rodičů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto textu je identifikovat hlavní faktory vysvětlující vysoká vzdělanostní očekávání rodičů od svých dětí. Očekávání rodičů jsou pojímána jako nezávisle proměnná, nikoliv jako závisle proměnná, jak tomu je ve většině studií. Byla analyzována data z první vlny Českého panelového šetření domácností (2015). Víceúrovňová logistická regrese potvrzuje, že vzdělání rodičů a typ školy, kterou dítě navštěvuje, jsou nejsilnějšími determinanty vysokých vzdělanostních očekávání rodičů. Efekt socio-ekonomického statusu povolání, kulturního kapitálu a rodinného stavu jsou taktéž signifikantní. Výsledky modelování poukazují na genderové rozdíly v očekáváních - rodiče očekávájí více od svých dcer než od synů. Nicméně se zdá, že počet dětí nemá na vzdělanostní očekávání rodičů vliv.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Determinants of High Parental Educational Expectations

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to identify main factors explaining high parental educational expectations from their children. Unlike most studies, parental expectations are examined as an independent variable, rather than as a dependent variable. Data from the first wave of the Czech Household Panel Survey (2015) are analysed. Multilevel logistic regression confirms that parents' education and students' type of school attended are the strongest determinants of high parental educational expectations. The effects of socio-economic occupational status, cultural capital and marital status are also significant. The modelling results demonstrate gender differences in expectations – parents expect more from daughters than sons. However, number of children does not seem to have an impact on parental educational expectations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50400 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GB14-36154G" target="_blank" >GB14-36154G: Dynamika změny v české společnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociológia

  • ISSN

    0049-1225

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    463-481

  • Kód UT WoS článku

    000417626100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85036501873