Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reading climate within family of origin and educational results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F12%3A00390440" target="_blank" >RIV/68378025:_____/12:00390440 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reading climate within family of origin and educational results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study examines the extent to which reading socialization (pro-reading climate in family) and reading in childhood account for performance differences between low-status and high-status children to educational results. We employ data from the survey?Distinction and Values (2008) which surveyed cohorts ages 30?34 along with their parents. The findings of our analysis have shown that reading climate in family ? especially if the child reads himself ? plays a significant role in promoting elementary school success, graduation at the university and intergenerational educational mobility. In sum, parental reading socialization increases the likelihood of shaping children?s education attainment and even expands advantage in parent-child relations.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading climate within family of origin and educational results

  • Popis výsledku anglicky

    This study examines the extent to which reading socialization (pro-reading climate in family) and reading in childhood account for performance differences between low-status and high-status children to educational results. We employ data from the survey?Distinction and Values (2008) which surveyed cohorts ages 30?34 along with their parents. The findings of our analysis have shown that reading climate in family ? especially if the child reads himself ? plays a significant role in promoting elementary school success, graduation at the university and intergenerational educational mobility. In sum, parental reading socialization increases the likelihood of shaping children?s education attainment and even expands advantage in parent-child relations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2D06014" target="_blank" >2D06014: Sdílené hodnoty a normy chování jako zdroj posilování sociální koheze a překonávání negativních dopadů sociální diferenciace v ČR</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Values, Stratification, Transformation

  • ISBN

    978-80-7380-401-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    253-276

  • Název nakladatele

    Aleš Čeněk, s.r.o

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    8. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku