Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální determinanty vysokých vzdělanostních očekávání rodičů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F17%3A00507202" target="_blank" >RIV/68378025:_____/17:00507202 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14230/17:00095271

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sav.sk/index.php?lang=sk&doc=journal-list&part=article_response_page&journal_article_no=14169" target="_blank" >https://www.sav.sk/index.php?lang=sk&doc=journal-list&part=article_response_page&journal_article_no=14169</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální determinanty vysokých vzdělanostních očekávání rodičů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této práce je identifikovat hlavní faktory vysvětlující vysoká vzdělanostní očekávání rodičů od svých dětí. Na rozdíl od většiny studií se rodičovská očekávání zkoumají spíše jako nezávislá proměnná než jako závislá proměnná. Jsou analyzována data z první vlny českého panelového průzkumu domácností (2015). Víceúrovňová logistická regrese potvrzuje, že vzdělávání rodičů a navštěvovaný typ školy jsou nejsilnějšími determinanty vysokých rodičovských vzdělávacích očekávání. Významné jsou také účinky sociálně-ekonomického postavení v zaměstnání, kulturního kapitálu a rodinného stavu. Výsledky modelování ukazují genderové rozdíly v očekávání - rodiče očekávají více od dcer než synů. Zdá se však, že počet dětí nemá vliv na vzdělanostní očekávání rodičů.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Determinants of High Parental Educational Expectations

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to identify main factors explaining high parental educational expectations from their children. Unlike most studies, parental expectations are examined as an independent variable, rather than as a dependent variable. Data from the first wave of the Czech Household Panel Survey (2015) are analysed. Multilevel logistic regression confirms that parents' education and students' type of school attended are the strongest determinants of high parental educational expectations. The effects of socio-economic occupational status, cultural capital and marital status are also significant. The modelling results demonstrate gender differences in expectations – parents expect more from daughters than sons. However, number of children does not seem to have an impact on parental educational expectations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociológia

  • ISSN

    0049-1225

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    463-481

  • Kód UT WoS článku

    000417626100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85036501873