Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematický úsudek vs. Styl práce: Aplikace IRTree modelu na test TIM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F17%3A00097619" target="_blank" >RIV/00216224:14230/17:00097619 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Matematický úsudek vs. Styl práce: Aplikace IRTree modelu na test TIM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V první části příspěvku bude představena nově vytvořená metoda pro měření matematického úsudku v pásmu středního a vyššího nadprůměru u žáků 3.-5. tříd základní školy. Předloženy budou vybrané důkazy validity, reliability a další psychometrické ukazatele se zřetelem na praktické využití testu. Druhá část příspěvku bude věnována prezentaci specifických empirických zjištění s využitím dat z pilotní a standardizační studie testu TIM. S využitím tzv. IRTree modelu se zaměříme na oddělení kvality matematického úsudku (správnost řešení) a stylu práce, definovaného pomocí různých druhů chyb (vynechané vs. neúspěšně řešené položky). Ukážeme např., jak je možné IRTree model využít k ověření, zda je vliv učitele na žáky vyšší v případě matematických schopností či stylu práce; jak moc se liší učitelé v přísnosti svého hodnocení; zda se mimořádně nadaní žáci liší oproti svým vrstevníkům pouze ve stylu práce, nebo i ve stylu řešení extrémně obtížných položek. Výsledky budou diskutovány s ohledem na možné limity studie.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical ability vs. Problem-solving style: IRTree modeling of the TIM test items

  • Popis výsledku anglicky

    The first part of the presentation will introduce a newly created method for measuring above-average mathematical ability in pupils of 3rd to 5th elementary grades (the TIM test). Selected evidence of validity, reliability and other psychometric indicators will be presented with respect to the practical use of the test. The second part of the presentation will be devoted to specific empirical findings using data from the pilot and standardization studies of the TIM test. Using the so-called IRTree model, we will focus on the separation of mathematical ability (the correctness of the solution) and problem-solving style defined by various types of error (omitted vs. unsuccessfully solved problems). We will show, for example, how the IRTree model can be used to investigate whether the teacher's influence is higher on the pupils' mathematical abilities or in their problem-solving style; to what extent do teachers differ in the rigor of their assessment; whether the exceptionally gifted pupils differ from their peers only in their mathematical ability or even in their problem-solving style. The results will be discussed with respect to the possible limits of the study.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů