Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Culture of Solving Problems" - one approach to assessing pupils' culture of mathematics problem solving

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282333" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10282333 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    "Culture of Solving Problems" - one approach to assessing pupils' culture of mathematics problem solving

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper, Culture of Solving Problems - a tool for evaluating pupil problem solving in mathematics - is presented and analyzed. The Culture of Problem Solving consists of four components: Intelligence, Creativity, Reading texts with comprehension (tested by psychological tests), and Ability to use the existing knowledge (tested by solution of a set of mathematical problems). The results gained using the tool are sometimes very surprising. Deviations from the standard results can only be explained with the help of interviews with the pupils' teachers of mathematics. Some of the possible explanations for these deviations are also illustrated in the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    "Culture of Solving Problems" - one approach to assessing pupils' culture of mathematics problem solving

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper, Culture of Solving Problems - a tool for evaluating pupil problem solving in mathematics - is presented and analyzed. The Culture of Problem Solving consists of four components: Intelligence, Creativity, Reading texts with comprehension (tested by psychological tests), and Ability to use the existing knowledge (tested by solution of a set of mathematical problems). The results gained using the tool are sometimes very surprising. Deviations from the standard results can only be explained with the help of interviews with the pupils' teachers of mathematics. Some of the possible explanations for these deviations are also illustrated in the paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 13th Conference on Applied Mathematics Aplimat 2014

  • ISBN

    978-80-227-4140-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    115-122

  • Název nakladatele

    Institute of Mathematics and Physics, Faculty of Mechanical Engineering, Slovak University of Technology in Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    4. 2. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku