"Culture of solving problems"- One approach to assessing pupils culture of mathematics problem solving
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F14%3A43885698" target="_blank" >RIV/44555601:13440/14:43885698 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
"Culture of solving problems"- One approach to assessing pupils culture of mathematics problem solving
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, Culture of Solving Problems'- a tool for evaluating pupil problem solving in mathematics - is presented and analyzed. The Culture of Problem Solving consists of four components: Intelligence, Creativity, Reading texts with comprehension (tested by psychological tests), and Ability to use the existing knowledge (tested by solution of a set of mathematical problems). The results gained using the tool are sometimes very surprising. Deviations from the standard results can only be explained with the help of interviews with the pupils teachers of mathematics. Some of the possible explanations for these deviations are also illustrated in the paper.
Název v anglickém jazyce
"Culture of solving problems"- One approach to assessing pupils culture of mathematics problem solving
Popis výsledku anglicky
In the paper, Culture of Solving Problems'- a tool for evaluating pupil problem solving in mathematics - is presented and analyzed. The Culture of Problem Solving consists of four components: Intelligence, Creativity, Reading texts with comprehension (tested by psychological tests), and Ability to use the existing knowledge (tested by solution of a set of mathematical problems). The results gained using the tool are sometimes very surprising. Deviations from the standard results can only be explained with the help of interviews with the pupils teachers of mathematics. Some of the possible explanations for these deviations are also illustrated in the paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
13th Conference on Applied Mathematics Aplimat 2014
ISBN
978-1-63266-511-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
115-122
Název nakladatele
Publishing House of STU
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
4. 2. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—