Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Science Reasoning and Culture of Problem Solving

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F17%3A43892856" target="_blank" >RIV/44555601:13440/17:43892856 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Science Reasoning and Culture of Problem Solving

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution reports the results of a study, the aim of which was to find out correlations among the three components of the Culture of problem solving structure (Reading comprehension, Creativity and Ability to use the existing knowledge) and six dimensions of Scientific reasoning. The Culture of problem solving structure has been introduced by the contribution authors as a tool for describing the pupil?s ability towards solving mathematical problems. Scientific reasoning is defined as a set of basic reasoning skills which includes systematically exploring a problem, formulating and testing hypotheses, controlling and manipulating variables and evaluating experimental outcomes. This survey was conducted among 23 pupils aged between 14?15 years. The results have shown that one component of the Culture of problem solving ? the Ability to use the existing knowledge ? strongly correlates with three dimensions of the Scientific reasoning structure: Proportional reasoning, Control of variables and Probability reasoning.

  • Název v anglickém jazyce

    Science Reasoning and Culture of Problem Solving

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution reports the results of a study, the aim of which was to find out correlations among the three components of the Culture of problem solving structure (Reading comprehension, Creativity and Ability to use the existing knowledge) and six dimensions of Scientific reasoning. The Culture of problem solving structure has been introduced by the contribution authors as a tool for describing the pupil?s ability towards solving mathematical problems. Scientific reasoning is defined as a set of basic reasoning skills which includes systematically exploring a problem, formulating and testing hypotheses, controlling and manipulating variables and evaluating experimental outcomes. This survey was conducted among 23 pupils aged between 14?15 years. The results have shown that one component of the Culture of problem solving ? the Ability to use the existing knowledge ? strongly correlates with three dimensions of the Scientific reasoning structure: Proportional reasoning, Control of variables and Probability reasoning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    33-40

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics and Management, Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600004