Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problem Solving in Mathematics and Scientific Reasoning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F20%3A43895687" target="_blank" >RIV/44555601:13440/20:43895687 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tner.polsl.pl/volume-61-2020" target="_blank" >https://tner.polsl.pl/volume-61-2020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2020.61.3.08" target="_blank" >10.15804/tner.2020.61.3.08</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problem Solving in Mathematics and Scientific Reasoning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the results of a study whose aim was to explore correlations among the components of the construct Culture of problem solving (mathematical intelligence, reading comprehension, creativity and ability to use the existing knowledge) and six dimensions of Scientific reasoning, which was tested by the Lawson&apos;s Classroom Test. The total of 180 pupils from the Czech Republic aged 14-15 took part in this study. The results show that the dimensions proportional reasoning, control of variables and probability reasoning strongly correlate with the components mathematical intelligence, reading comprehension and ability to use the existing knowledge.

  • Název v anglickém jazyce

    Problem Solving in Mathematics and Scientific Reasoning

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the results of a study whose aim was to explore correlations among the components of the construct Culture of problem solving (mathematical intelligence, reading comprehension, creativity and ability to use the existing knowledge) and six dimensions of Scientific reasoning, which was tested by the Lawson&apos;s Classroom Test. The total of 180 pupils from the Czech Republic aged 14-15 took part in this study. The results show that the dimensions proportional reasoning, control of variables and probability reasoning strongly correlate with the components mathematical intelligence, reading comprehension and ability to use the existing knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000200" target="_blank" >TL02000200: Diagnostika příčin neúspěchů žáka při řešení úloh z matematiky a návrh opatření k jejich odstranění</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    97-108

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85096958667