Pupils' abilities to solve problems in mathematics and physics and their school performance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F18%3A43893731" target="_blank" >RIV/44555601:13440/18:43893731 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pupils' abilities to solve problems in mathematics and physics and their school performance
Popis výsledku v původním jazyce
This paper reports the results of a study whose aim was to find out the correlations among the Culture of problem solving construct, Scientific reasoning construct and a pupil's school performance. Both constructs describe pupil's abilities to solve problems in mathematics and physics. The total of 180 14-15 year old pupils from the Czech Republic took part in this study. The results show that the indicators of the Culture of problem solving and the Scientific reasoning correlate with school performance in mathematics, physics and Czech language.
Název v anglickém jazyce
Pupils' abilities to solve problems in mathematics and physics and their school performance
Popis výsledku anglicky
This paper reports the results of a study whose aim was to find out the correlations among the Culture of problem solving construct, Scientific reasoning construct and a pupil's school performance. Both constructs describe pupil's abilities to solve problems in mathematics and physics. The total of 180 14-15 year old pupils from the Czech Republic took part in this study. The results show that the indicators of the Culture of problem solving and the Scientific reasoning correlate with school performance in mathematics, physics and Czech language.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education
ISBN
978-80-213-2858-7
ISSN
2336-744X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
29-35
Název nakladatele
Faculty of Economics and Management, Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000452558300004