Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pupils' abilities to solve problems in mathematics and physics and their school performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F18%3A43893731" target="_blank" >RIV/44555601:13440/18:43893731 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pupils' abilities to solve problems in mathematics and physics and their school performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper reports the results of a study whose aim was to find out the correlations among the Culture of problem solving construct, Scientific reasoning construct and a pupil&apos;s school performance. Both constructs describe pupil&apos;s abilities to solve problems in mathematics and physics. The total of 180 14-15 year old pupils from the Czech Republic took part in this study. The results show that the indicators of the Culture of problem solving and the Scientific reasoning correlate with school performance in mathematics, physics and Czech language.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupils' abilities to solve problems in mathematics and physics and their school performance

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reports the results of a study whose aim was to find out the correlations among the Culture of problem solving construct, Scientific reasoning construct and a pupil&apos;s school performance. Both constructs describe pupil&apos;s abilities to solve problems in mathematics and physics. The total of 180 14-15 year old pupils from the Czech Republic took part in this study. The results show that the indicators of the Culture of problem solving and the Scientific reasoning correlate with school performance in mathematics, physics and Czech language.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    29-35

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics and Management, Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300004