Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikace pro vyhodnocení a pro generování zpráv z vyšetření testem TIM3-5

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F17%3A00099111" target="_blank" >RIV/00216224:14230/17:00099111 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aplikace pro vyhodnocení a pro generování zpráv z vyšetření testem TIM3-5

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aplikace je určena uživatelům TIM3-5 - Testu pro identifikaci nadaných žáků v matematice pro 3.-5. třídu. Uživatel zadá po administraci testu, která sama o sobě probíhá klasickou formou tužka - papír, do aplikace skóry přidělené jednotlivým položkám. Program provede vyhodnocení, které se psychometricky opírá o Raschův model částečného kreditu a na jeho základě vygeneruje pro posuzovaného žáka výsledky v podobě několika skórů: percentilu, T-skóru, W-skóru a tzv. indexu relativní zběhlosti. Program dále vygeneruje validizační tabulku, která srovnává skutečné odpovědi dítěte s odpověďmi predikovanými na základě použitého modelu a naměřené úrovně schopnosti (latentního rysu). Tato tabulka slouží uživatelům k posouzení validity konkrétního vyšetření (výsledky je nutné odmítnout jako nespolehlivé v případě vysokého podílu neočekávaných odpovědí) a jako zdroj pro případné další diagnostické hypotézy ohledně schopností testovaného dítěte.

  • Název v anglickém jazyce

    Application for evaluating and for generating reports from the assessment with TIM3-5 test

  • Popis výsledku anglicky

    The target group of the application are the users of TIM3-5 - Test for Identifying Gifted Students in Mathematics in grades 3 through 5. The user will type the scores of all individual items in the application, after the very administration of the test (the administration itself is realized in classic paper-pencil fashion). The program carries out the evaluation, which is psychometrically based on Rasch partial credit model and generates for each assessed student the results in form of several scores: percentiles, T-scores, W-scores and so called modified relative proficiency index. The program also generates validation table, which compares the actual responses of the child with responses predicted on the basis of the model and determined level of ability (latent trait) having been measured. Users can utilize this table for establishing the validity of each particular assessment (the results of an assessment shall be put aside as unreliable in case of high occurrence of unexpected responses) and as a source for eventual further diagnostic hypotheses regarding the tested child's abilities.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TIM3-5, verze 1.0

  • Technické parametry

    On-line aplikace vytvořená ve webovém prostředí slouží k vyhodnocení výsledků testů TIM. Aplikace umožňuje správu poskytnutých licencí, jejich evidenci, správu uživatelů a uživatelských práv, a zejména pak vyhodnocení samotného testu. Po ručním oskórování uživatelem testu aplikace provede databázové operace a poskytne uživateli výsledky testování. Tyto předem spočítané výsledky jsou založené na předchozím rozsáhlém výzkumu v rámci standardizačních a pilotních studií testu. Kromě toho je část výpočtů, zejména validizační ukazatele testování, počítána přímo v aplikaci.

  • Ekonomické parametry

    Bez použití aplikace není možné test vyhodnotit. Aplikace je nedílnou součástí při poskytování licence testu TIM; licence je poskytována na rok a je společná všem uživatelům (např. psychologům, učitelům atp.) v rámci jedné organizační jednotky (pedagogicko-psychologická poradna, škola atp.). Oproti potenciálnímu ručnímu vyhodnocení testu (které nakonec není k dispozici) představuje časovou úsporu pro uživatele testu. Část výsledků by vzhledem k výpočetní náročnosti při ručním vyhodnocení nebyla vůbec dostupná.

  • IČO vlastníka výsledku

    00216224

  • Název vlastníka

    Masarykova univerzita