Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using the flipped classroom approach to teach qualitative comparative analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F18%3A00109561" target="_blank" >RIV/00216224:14230/18:00109561 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.seda.ac.uk/resources/files/publications_243_Ch4_Using_the_flipped_classroom_approach_to_teach_QCA_Fridrichova.pdf" target="_blank" >https://www.seda.ac.uk/resources/files/publications_243_Ch4_Using_the_flipped_classroom_approach_to_teach_QCA_Fridrichova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using the flipped classroom approach to teach qualitative comparative analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this chapter is to report on the experience with innovative teaching during an elective course on research methods for Master’s (MA) students of international relations studying at Masaryk University in Brno. It provides an insightful introduction to flipped learning, which entails shifting the information transmission out of the classroom and using the class time for student active learning. Author reflects on why it works, along with offering practical teaching strategies.

  • Název v anglickém jazyce

    Using the flipped classroom approach to teach qualitative comparative analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this chapter is to report on the experience with innovative teaching during an elective course on research methods for Master’s (MA) students of international relations studying at Masaryk University in Brno. It provides an insightful introduction to flipped learning, which entails shifting the information transmission out of the classroom and using the class time for student active learning. Author reflects on why it works, along with offering practical teaching strategies.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Early career academics' reflections on learning to teach in Central Europe

  • ISBN

    9781902435633

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    41-49

  • Počet stran knihy

    187

  • Název nakladatele

    SEDA

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly