Using the flipped classroom approach to teach qualitative comparative analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F18%3A00109561" target="_blank" >RIV/00216224:14230/18:00109561 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.seda.ac.uk/resources/files/publications_243_Ch4_Using_the_flipped_classroom_approach_to_teach_QCA_Fridrichova.pdf" target="_blank" >https://www.seda.ac.uk/resources/files/publications_243_Ch4_Using_the_flipped_classroom_approach_to_teach_QCA_Fridrichova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using the flipped classroom approach to teach qualitative comparative analysis
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this chapter is to report on the experience with innovative teaching during an elective course on research methods for Master’s (MA) students of international relations studying at Masaryk University in Brno. It provides an insightful introduction to flipped learning, which entails shifting the information transmission out of the classroom and using the class time for student active learning. Author reflects on why it works, along with offering practical teaching strategies.
Název v anglickém jazyce
Using the flipped classroom approach to teach qualitative comparative analysis
Popis výsledku anglicky
The aim of this chapter is to report on the experience with innovative teaching during an elective course on research methods for Master’s (MA) students of international relations studying at Masaryk University in Brno. It provides an insightful introduction to flipped learning, which entails shifting the information transmission out of the classroom and using the class time for student active learning. Author reflects on why it works, along with offering practical teaching strategies.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Early career academics' reflections on learning to teach in Central Europe
ISBN
9781902435633
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
41-49
Počet stran knihy
187
Název nakladatele
SEDA
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—