Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of the ecological concepts of energy flow and materials cycling in middle school students participating in earth education programs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F19%3A00107587" target="_blank" >RIV/00216224:14230/19:00107587 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191491X18303419?dgcid=coauthor" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191491X18303419?dgcid=coauthor</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.stueduc.2019.08.003" target="_blank" >10.1016/j.stueduc.2019.08.003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of the ecological concepts of energy flow and materials cycling in middle school students participating in earth education programs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the development of understandings of the ecological concepts of energy flow and materials cycling of middle school students. It is based on a qualitative analysis of individual interviews with 6 students in an urban area of the southern US conducted every year over a 5-year period in 2004–2008, starting in grade 4 and finishing in grade 8. In addition to their formal education, all of the students participated in three outdoor earth education programs (Earthkeepers, Sunship Earth &amp; Sunship III) over a 4-year period. Specifically, the study analyzed what misconceptions connected with energy and matter emerged and how students’ conceptual understanding developed over time. In addition, it discusses the possible effects of educational programs on participating students. The study demonstrates the non-linear process of conceptual change, constrained by a few persistent students’ misconceptions. The study also discusses potential implications for the practice of outdoor educational programs.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of the ecological concepts of energy flow and materials cycling in middle school students participating in earth education programs

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the development of understandings of the ecological concepts of energy flow and materials cycling of middle school students. It is based on a qualitative analysis of individual interviews with 6 students in an urban area of the southern US conducted every year over a 5-year period in 2004–2008, starting in grade 4 and finishing in grade 8. In addition to their formal education, all of the students participated in three outdoor earth education programs (Earthkeepers, Sunship Earth &amp; Sunship III) over a 4-year period. Specifically, the study analyzed what misconceptions connected with energy and matter emerged and how students’ conceptual understanding developed over time. In addition, it discusses the possible effects of educational programs on participating students. The study demonstrates the non-linear process of conceptual change, constrained by a few persistent students’ misconceptions. The study also discusses potential implications for the practice of outdoor educational programs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-15374S" target="_blank" >GA18-15374S: Posilování změn hodnot a chování prostřednictvím environmentální výchovy v přírodě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studies in Educational Evaluation

  • ISSN

    0191-491X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    94-101

  • Kód UT WoS článku

    000499736300010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85070938340