Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The power of red : The influence of colour on evaluation and failure – A replication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F19%3A00110267" target="_blank" >RIV/00216224:14230/19:00110267 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001691819300873" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001691819300873</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.actpsy.2019.102873" target="_blank" >10.1016/j.actpsy.2019.102873</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The power of red : The influence of colour on evaluation and failure – A replication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This replication of a study by &gt;Rutchick, Slepian, and Ferris (2010) examines the influence of the colour of a pen on the activation of associations with failure and the focus on errors. We assigned two tasks to 198 students who completed them using either a red or a blue pen. The students were instructed to complete several word stems in the first task. In the second, we asked them to mark mistakes in a text. The participants using red pens completed significantly more word stems with words associated with failure than those using blue pens. The participants using red pens also marked significantly more mistakes in a text than those using blue pens. Our results support the findings of the original study and the hypothesized influence of the colour red in inducing a higher activation of associations with failure and a heightened focus on mistakes. Our study further contributes to research in this area in that it takes into account the participants' field of study and creates an explicit achievement context in which the observed phenomenon is most prevalent.

  • Název v anglickém jazyce

    The power of red : The influence of colour on evaluation and failure – A replication

  • Popis výsledku anglicky

    This replication of a study by &gt;Rutchick, Slepian, and Ferris (2010) examines the influence of the colour of a pen on the activation of associations with failure and the focus on errors. We assigned two tasks to 198 students who completed them using either a red or a blue pen. The students were instructed to complete several word stems in the first task. In the second, we asked them to mark mistakes in a text. The participants using red pens completed significantly more word stems with words associated with failure than those using blue pens. The participants using red pens also marked significantly more mistakes in a text than those using blue pens. Our results support the findings of the original study and the hypothesized influence of the colour red in inducing a higher activation of associations with failure and a heightened focus on mistakes. Our study further contributes to research in this area in that it takes into account the participants' field of study and creates an explicit achievement context in which the observed phenomenon is most prevalent.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Psychologica

  • ISSN

    0001-6918

  • e-ISSN

    1873-6297

  • Svazek periodika

    198

  • Číslo periodika v rámci svazku

    July

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Kód UT WoS článku

    000483659800016

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85067691812