Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

GRAPHS IN PHYSICS EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F10%3A10082341" target="_blank" >RIV/00216208:11320/10:10082341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    GRAPHS IN PHYSICS EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper informs about graphs in physics education. The introductory part is focused on the presentation of graphs in a wider context. Within the second part typical students' mistakes with graphing are mentioned. The review of mistakes is mainly basedon two original researches. About 600 Czech students have participated in each of these researches (age 13-18y). The third part presents tasks which were designed for graphing support. More than 50 percent of students (altogether tasks were addressed to150 Czech students) participated in the competition. The set of tasks is intended for 12-16 years old pupils and focused on choice of scales, sense of slope, or area under the line of graph. Each task contains several questions, which should help students to get right answer. At the end of each task students have to express by several words what was according to them the main aim of the task. It works as simple but effective feedback. One whole task from the set is presented as an exampl

  • Název v anglickém jazyce

    GRAPHS IN PHYSICS EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    The paper informs about graphs in physics education. The introductory part is focused on the presentation of graphs in a wider context. Within the second part typical students' mistakes with graphing are mentioned. The review of mistakes is mainly basedon two original researches. About 600 Czech students have participated in each of these researches (age 13-18y). The third part presents tasks which were designed for graphing support. More than 50 percent of students (altogether tasks were addressed to150 Czech students) participated in the competition. The set of tasks is intended for 12-16 years old pupils and focused on choice of scales, sense of slope, or area under the line of graph. Each task contains several questions, which should help students to get right answer. At the end of each task students have to express by several words what was according to them the main aim of the task. It works as simple but effective feedback. One whole task from the set is presented as an exampl

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E06020" target="_blank" >2E06020: Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    GIREP 2008 International Conference Physics Curriculum Design and Development and Validation

  • ISBN

    978-9963-689-21-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    The Learning Science Group, Department of Educational Studies, University of Cyprus

  • Místo vydání

    Nicosia

  • Místo konání akce

    Nicosia, Cyprus

  • Datum konání akce

    18. 8. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku