Language Of The Colours In The Second Foreign Language Teaching: French, Russian As The Second Foreign Language In The Czech School.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23670%2F12%3A43915600" target="_blank" >RIV/49777513:23670/12:43915600 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scientific-publications.net/download/language-individual-and-society-2012-1.pdf" target="_blank" >http://www.scientific-publications.net/download/language-individual-and-society-2012-1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Language Of The Colours In The Second Foreign Language Teaching: French, Russian As The Second Foreign Language In The Czech School.
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this analysis is to demonstrate the possibility of using colour symbolism in the second foreign language teaching in the Czech middle and high school. In our study, we analyse and compare the meaning of the words of the colours in Czech, French, and Russian phrasemes and idioms. We used such basic colours as white, black, red, yellow, green, and blue (light blue). In the end of the article we offer some examples of the exercises that can help students to reach a more profound understanding ofthe words with the colour meaning, and their usage in the languages.
Název v anglickém jazyce
Language Of The Colours In The Second Foreign Language Teaching: French, Russian As The Second Foreign Language In The Czech School.
Popis výsledku anglicky
The aim of this analysis is to demonstrate the possibility of using colour symbolism in the second foreign language teaching in the Czech middle and high school. In our study, we analyse and compare the meaning of the words of the colours in Czech, French, and Russian phrasemes and idioms. We used such basic colours as white, black, red, yellow, green, and blue (light blue). In the end of the article we offer some examples of the exercises that can help students to reach a more profound understanding ofthe words with the colour meaning, and their usage in the languages.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The journals of the International Scientific Publications: Language, Individual and Society
ISSN
1313-2547
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
86-97
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—