Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language Of The Colours In The Second Foreign Language Teaching: French, Russian As The Second Foreign Language In The Czech School.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23670%2F12%3A43915600" target="_blank" >RIV/49777513:23670/12:43915600 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scientific-publications.net/download/language-individual-and-society-2012-1.pdf" target="_blank" >http://www.scientific-publications.net/download/language-individual-and-society-2012-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language Of The Colours In The Second Foreign Language Teaching: French, Russian As The Second Foreign Language In The Czech School.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this analysis is to demonstrate the possibility of using colour symbolism in the second foreign language teaching in the Czech middle and high school. In our study, we analyse and compare the meaning of the words of the colours in Czech, French, and Russian phrasemes and idioms. We used such basic colours as white, black, red, yellow, green, and blue (light blue). In the end of the article we offer some examples of the exercises that can help students to reach a more profound understanding ofthe words with the colour meaning, and their usage in the languages.

  • Název v anglickém jazyce

    Language Of The Colours In The Second Foreign Language Teaching: French, Russian As The Second Foreign Language In The Czech School.

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this analysis is to demonstrate the possibility of using colour symbolism in the second foreign language teaching in the Czech middle and high school. In our study, we analyse and compare the meaning of the words of the colours in Czech, French, and Russian phrasemes and idioms. We used such basic colours as white, black, red, yellow, green, and blue (light blue). In the end of the article we offer some examples of the exercises that can help students to reach a more profound understanding ofthe words with the colour meaning, and their usage in the languages.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The journals of the International Scientific Publications: Language, Individual and Society

  • ISSN

    1313-2547

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    86-97

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus