Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Does School Composition Moderate the Longitudinal Association Between Social Status Insecurity and Aggression Among Latinx Adolescents?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F19%3A00112183" target="_blank" >RIV/00216224:14230/19:00112183 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s42380-019-00021-x" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s42380-019-00021-x</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s42380-019-00021-x" target="_blank" >10.1007/s42380-019-00021-x</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Does School Composition Moderate the Longitudinal Association Between Social Status Insecurity and Aggression Among Latinx Adolescents?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study was to investigate the differences in social status insecurity and self-reported relational and overt aggression based on the ethnic context of the schools, and how ethnic context moderates the associations between social status insecurity and self-reported relational and overt aggression. Participants were 405 Latinx adolescents (53% girls; M = 14.51, SD = .58). Adolescents were from one of two schools in which they were either the majority (84% Latinx population; n = 203) or the minority (10% Latinx population; n = 202). They completed questionnaires on social status insecurity and self-reported relational and overt aggression at time 1 (in 7th grade) and self-reported relational and overt aggression at time 2 (1 year later in 8th grade). The findings revealed that minority adolescents reported higher levels of social status insecurity and self-reported relational aggression at time 1 and time 2. The association between social status insecurity and time 2 self-reported relational aggression was more positive for minority adolescents. Majority adolescent status did not influence this association.

  • Název v anglickém jazyce

    Does School Composition Moderate the Longitudinal Association Between Social Status Insecurity and Aggression Among Latinx Adolescents?

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study was to investigate the differences in social status insecurity and self-reported relational and overt aggression based on the ethnic context of the schools, and how ethnic context moderates the associations between social status insecurity and self-reported relational and overt aggression. Participants were 405 Latinx adolescents (53% girls; M = 14.51, SD = .58). Adolescents were from one of two schools in which they were either the majority (84% Latinx population; n = 203) or the minority (10% Latinx population; n = 202). They completed questionnaires on social status insecurity and self-reported relational and overt aggression at time 1 (in 7th grade) and self-reported relational and overt aggression at time 2 (1 year later in 8th grade). The findings revealed that minority adolescents reported higher levels of social status insecurity and self-reported relational aggression at time 1 and time 2. The association between social status insecurity and time 2 self-reported relational aggression was more positive for minority adolescents. Majority adolescent status did not influence this association.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Bullying Prevention

  • ISSN

    2523-3653

  • e-ISSN

    2523-3661

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    180-186

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85091108541