Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Skloňování vybraných forem domácího vzdělávání v Česku (aneb kdo v Česku potřebuje domácí vzdělávání)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F20%3A00116991" target="_blank" >RIV/00216224:14230/20:00116991 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Skloňování vybraných forem domácího vzdělávání v Česku (aneb kdo v Česku potřebuje domácí vzdělávání)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá stručnou genezí domácího vzdělávání v ČR a následně klíčovými principy moderní pedagogiky - rovností, svobodou a uniformitou - a to z perspektivy sociální antropologie, etiky a filozofie. Následuje krátké zamyšlení nad pěti základními pilíři funkčního domácího vzdělávání, jak vyplynulo autorce z dlouhodobého terénního výzkumu domácího vzdělávání v ČR. Závěrečná část textu se věnuje případovým studiím rodin, vzdělávajících své děti doma.

  • Název v anglickém jazyce

    Declination of Homeschooling in the Czech Republic : Who Needs Homeschooling in Czech?

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter offers a short genesis of homeschooling in the Czech Republic, as well as a short discussion about key principles of modern pedagogy, such as equity, freedom and uniformity, all from the perspective of social anthropology, ethics and philosophy. Five pillars of successful homeschooling follow, based upon the results of longitudinal study of the author among Czech homeschoolers. Last part of the text offers three homeschooling case studies.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Domácí vzdělávání

  • ISBN

    9788076031876

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    15-34

  • Počet stran knihy

    144

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly