The Effect of Computer-Based Feedback in Game-Like Fluid Reasoning Tasks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00126093" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00126093 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.savba.sk/index.php/studiapsychologica/article/view/304" target="_blank" >https://journals.savba.sk/index.php/studiapsychologica/article/view/304</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.31577/sp.2022.02.845" target="_blank" >10.31577/sp.2022.02.845</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Effect of Computer-Based Feedback in Game-Like Fluid Reasoning Tasks
Popis výsledku v původním jazyce
We focused on the effect of various types of feedback in a game-based fluid reasoning test called Triton and the Hungry Ocean on elementary school students (ages 8-12; total N = 321). The feedback types were four: no feedback (A), simple (correct/wrong feedback; B), elaborated (correct solution shown; C), and learner-controlled feedback (student chooses between feedback types; D). We did not observe an effect of any feedback type on performance (i.e., there were no between-group differences). However, within group D, students overall tended to choose elaborated feedback more often as task difficulty increased (r = .92), and those in group D who generally tended to choose elaborated feedback also tended to per-form better even after controlling for intellect.
Název v anglickém jazyce
The Effect of Computer-Based Feedback in Game-Like Fluid Reasoning Tasks
Popis výsledku anglicky
We focused on the effect of various types of feedback in a game-based fluid reasoning test called Triton and the Hungry Ocean on elementary school students (ages 8-12; total N = 321). The feedback types were four: no feedback (A), simple (correct/wrong feedback; B), elaborated (correct solution shown; C), and learner-controlled feedback (student chooses between feedback types; D). We did not observe an effect of any feedback type on performance (i.e., there were no between-group differences). However, within group D, students overall tended to choose elaborated feedback more often as task difficulty increased (r = .92), and those in group D who generally tended to choose elaborated feedback also tended to per-form better even after controlling for intellect.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-14715S" target="_blank" >GA17-14715S: Vývoj metakognitivních schopností u nadaných dětí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Psychologica
ISSN
0039-3320
e-ISSN
2585-8815
Svazek periodika
64
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
155-172
Kód UT WoS článku
000817111800001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85134602620