Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effect of Computer-Based Feedback in Game-Like Fluid Reasoning Tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00126093" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00126093 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.savba.sk/index.php/studiapsychologica/article/view/304" target="_blank" >https://journals.savba.sk/index.php/studiapsychologica/article/view/304</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31577/sp.2022.02.845" target="_blank" >10.31577/sp.2022.02.845</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effect of Computer-Based Feedback in Game-Like Fluid Reasoning Tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We focused on the effect of various types of feedback in a game-based fluid reasoning test called Triton and the Hungry Ocean on elementary school students (ages 8-12; total N = 321). The feedback types were four: no feedback (A), simple (correct/wrong feedback; B), elaborated (correct solution shown; C), and learner-controlled feedback (student chooses between feedback types; D). We did not observe an effect of any feedback type on performance (i.e., there were no between-group differences). However, within group D, students overall tended to choose elaborated feedback more often as task difficulty increased (r = .92), and those in group D who generally tended to choose elaborated feedback also tended to per-form better even after controlling for intellect.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of Computer-Based Feedback in Game-Like Fluid Reasoning Tasks

  • Popis výsledku anglicky

    We focused on the effect of various types of feedback in a game-based fluid reasoning test called Triton and the Hungry Ocean on elementary school students (ages 8-12; total N = 321). The feedback types were four: no feedback (A), simple (correct/wrong feedback; B), elaborated (correct solution shown; C), and learner-controlled feedback (student chooses between feedback types; D). We did not observe an effect of any feedback type on performance (i.e., there were no between-group differences). However, within group D, students overall tended to choose elaborated feedback more often as task difficulty increased (r = .92), and those in group D who generally tended to choose elaborated feedback also tended to per-form better even after controlling for intellect.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-14715S" target="_blank" >GA17-14715S: Vývoj metakognitivních schopností u nadaných dětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Psychologica

  • ISSN

    0039-3320

  • e-ISSN

    2585-8815

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    155-172

  • Kód UT WoS článku

    000817111800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85134602620