Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Supervize jako nástroj pro reflexi osobních problémů sociálního pracovníka – česká a chorvatská praxe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00127210" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00127210 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://socialniprace.cz/article/supervize-jako-nastroj-pro-reflexi-osobnich-problemu-socialniho-pracovnika-ceska-a-chorvatska-praxe/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/article/supervize-jako-nastroj-pro-reflexi-osobnich-problemu-socialniho-pracovnika-ceska-a-chorvatska-praxe/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Supervize jako nástroj pro reflexi osobních problémů sociálního pracovníka – česká a chorvatská praxe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    CÍLE: Cílem studie je odpovědět na otázku: Jaký postoj zaujímají studenti sociální práce, sociální pracovníci a vzdělavatelé v sociální práci k využívání supervize jako nástroje pro reflexi osobních problémů v České republice a Chorvatsku? TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Ve studii se opírám zejména o teoretické ukotvení supervizních procesů (Kadushin, Harkness, 2002; O’Donoghue, 2010; 2008; 2015). Zaměřuji se na podpůrčí funkci supervize, kterou nově konceptualizuji ve vztahu k zaměření na „reflexi osobních témat“. METODY: Pro zodpovězení výzkumné otázky byla použita kvalitativní výzkumná strategie a následná komparace umožňující porovnat českou a chorvatskou praxi. Technikou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor vedený s respondenty vybranými na základě kriteriálního výběru. V procesu analýzy dat byly použity prvky zakotvené teorie. VÝSLEDKY: Chorvatští respondenti mnohem více vnímají supervizi jako nástroj pro reflexi osobních problémů. Čeští respondenti jsou k využívání supervize pro reflexi osobních problémů skeptičtější. Obě skupiny definují bariéry, které stojí v cestě tomu, aby byla supervize důvěrnějším prostředím, kde by mohly být osobní problémy bezpečně reflektovány. Zmiňují také přínosy, které supervize pro reflexi osobních problémů může přinést. IMPLIKACE PRO PRAXI: Závěry přispívají k diskusi o využívání supervize v sociální práci s důrazem na popis přínosů a limitů supervize, jako nástroje pro reflexi profesních i osobních problémů.

  • Název v anglickém jazyce

    Supervision as a Tool for Reflection on the Personal Problems of a Social Worker – Czech and Croatian Practices

  • Popis výsledku anglicky

    OBJECTIVES: The aim of the study is to answer the question: What are the attitudes of social work students, social workers, and social work educators towards the use of supervision as a tool for reflection on personal problems in the Czech Republic and Croatia? THEORETICAL BASE: In this study, I draw particularly on the theoretical anchoring of supervision processes (Kadushin, Harkness, 2002; O’Donoghue, 2008; 2010; 2015). I focus on the supportive function of supervision, which I reconceptualise in relation to a focus on “reflection on personal issues”. METHODS: The qualitative research strategy was used, followed by a comparative study showing Czech and Croatian practices. The data collection technique was a semi-structured interview, with elements of grounded theory being used. OUTCOMES: The Croatian respondents perceive supervision much more as a tool for reflecting on personal problems. The Czech respondents are more sceptical about using supervision to reflect on personal problems. Both groups define barriers that stand in the way of making supervision a more confidential environment where personal problems could be reflected. SOCIAL WORK IMPLICATIONS: The conclusions contribute to the discussion on the use of supervision in social work with an emphasis on describing the benefits and limitations of supervision as a tool for reflection on both professional and personal problems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální práce - Sociální práca

  • ISSN

    1213-6204

  • e-ISSN

    1805-885X

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    45-59

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85141158834