Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F23%3A00130719" target="_blank" >RIV/00216224:14230/23:00130719 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-29257-6_1" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-29257-6_1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-29257-6_1" target="_blank" >10.1007/978-3-031-29257-6_1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Introduction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter starts with questions this volume seeks to explore: What is the role of outdoor environmental education in the post-COVID-19 world, which struggles with climate change, rising social polarization, and denialism of scientific evidence in a world we have made and our children will inherit? How should outdoor environmental education evolve to meet the needs of this contemporary world? How can it learn from its tradition about what to keep and what to change? This chapter introduces the three sections that comprise this book. It highlights each chapter’s central theme and connects it with the whole picture.

  • Název v anglickém jazyce

    Introduction

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter starts with questions this volume seeks to explore: What is the role of outdoor environmental education in the post-COVID-19 world, which struggles with climate change, rising social polarization, and denialism of scientific evidence in a world we have made and our children will inherit? How should outdoor environmental education evolve to meet the needs of this contemporary world? How can it learn from its tradition about what to keep and what to change? This chapter introduces the three sections that comprise this book. It highlights each chapter’s central theme and connects it with the whole picture.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Outdoor Environmental Education in the Contemporary World

  • ISBN

    9783031292569

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Počet stran knihy

    313

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly