Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Framing outdoor experiences in outdoor environmental education programs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896515" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896515 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13520/21:43896515

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1978/5406/2981-1/0#preview" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1978/5406/2981-1/0#preview</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Framing outdoor experiences in outdoor environmental education programs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    How our outdoor experiences affect us depends on the meaning we derive from them. This meaning may be influenced externally by the frames created by program designers or leaders. In this chapter, we look at the design of outdoor environmental education programs from the perspective of framing theory. Accordingly, we analyze the ways in which program designers and leaders work with surface and deep frames, and how they use these frames to communicate the main messages of their programs. Based on our analyses, frames are considered important by program leaders. However, the application of frames in the practice of outdoor environmental education raises specific issues. This chapter briefly presents some of these issues and discusses their implications.

  • Název v anglickém jazyce

    Framing outdoor experiences in outdoor environmental education programs

  • Popis výsledku anglicky

    How our outdoor experiences affect us depends on the meaning we derive from them. This meaning may be influenced externally by the frames created by program designers or leaders. In this chapter, we look at the design of outdoor environmental education programs from the perspective of framing theory. Accordingly, we analyze the ways in which program designers and leaders work with surface and deep frames, and how they use these frames to communicate the main messages of their programs. Based on our analyses, frames are considered important by program leaders. However, the application of frames in the practice of outdoor environmental education raises specific issues. This chapter briefly presents some of these issues and discusses their implications.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Real world learning in outdoor environmental education programs: The practice from the perspective of educational research

  • ISBN

    978-80-210-9758-2

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    59-72

  • Počet stran knihy

    195

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly