Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Playing mean : Does it imply a mean player?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F24%3A00136310" target="_blank" >RIV/00216224:14230/24:00136310 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://cyberpsychology.eu/article/view/33523" target="_blank" >https://cyberpsychology.eu/article/view/33523</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CP2024-3-6" target="_blank" >10.5817/CP2024-3-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Playing mean : Does it imply a mean player?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Games allow players significant freedom to express themselves and behave as they see fit. As a consequence, in some games more than others, we may encounter hostile behavior. We explored whether players behaving in this manner are simply expressing their personality traits in the game or, rather, adopting this playstyle regardless of them. We conducted a three-year study observing over 250 people playing the turn-based, player-versus-player strategy game Diplomacy. Subjects were asked to fill out a questionnaire to determine their score on the social dominance orientation (SDO) scale—with a return rate of approx. 54%—while their in-game playstyle was analyzed for manifestations of hostile behavior. We found no statistically significant correlation between hostile in-game behavior and participants’ SDO score. However, we did find significant positive correlations between some aspects of this behavior and their success.

  • Název v anglickém jazyce

    Playing mean : Does it imply a mean player?

  • Popis výsledku anglicky

    Games allow players significant freedom to express themselves and behave as they see fit. As a consequence, in some games more than others, we may encounter hostile behavior. We explored whether players behaving in this manner are simply expressing their personality traits in the game or, rather, adopting this playstyle regardless of them. We conducted a three-year study observing over 250 people playing the turn-based, player-versus-player strategy game Diplomacy. Subjects were asked to fill out a questionnaire to determine their score on the social dominance orientation (SDO) scale—with a return rate of approx. 54%—while their in-game playstyle was analyzed for manifestations of hostile behavior. We found no statistically significant correlation between hostile in-game behavior and participants’ SDO score. However, we did find significant positive correlations between some aspects of this behavior and their success.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace

  • ISSN

    1802-7962

  • e-ISSN

    1802-7962

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

    001260340500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85199683451