Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measuring the Quality of Credit Scoring Models

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F09%3A00036504" target="_blank" >RIV/00216224:14310/09:00036504 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measuring the Quality of Credit Scoring Models

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the current strong competitive environment it is quite fundamental good care of the quality of client portfolio. Credit scoring models are widely used to achieve this business aim. For a measurement of quality of the scoring models it is possible to use quantitative indexes such as Gini index, K-S statistics, Lift, Mahalanobis distance and Information statistics. They can be used for comparison of several developed models at the moment of development. It is possible to use them for monitoring of quality of models after the deployment into real business as well. Figures like ROC curve (Lorenz curve), Lift chart (Gains chart) can be used as well. This paper deals with definition of good/bad client, which is crucial for further computations. Parametersaffecting this definition are discussed. The main part is devoted to quality indexes based on distribution functions (Gini, K-S and Lift) and on density functions (Mahalanobis distance, Information statistics).

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring the Quality of Credit Scoring Models

  • Popis výsledku anglicky

    In the current strong competitive environment it is quite fundamental good care of the quality of client portfolio. Credit scoring models are widely used to achieve this business aim. For a measurement of quality of the scoring models it is possible to use quantitative indexes such as Gini index, K-S statistics, Lift, Mahalanobis distance and Information statistics. They can be used for comparison of several developed models at the moment of development. It is possible to use them for monitoring of quality of models after the deployment into real business as well. Figures like ROC curve (Lorenz curve), Lift chart (Gains chart) can be used as well. This paper deals with definition of good/bad client, which is crucial for further computations. Parametersaffecting this definition are discussed. The main part is devoted to quality indexes based on distribution functions (Gini, K-S and Lift) and on density functions (Mahalanobis distance, Information statistics).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů