Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of variable interactions versus segmentation in credit scoring: a case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F12%3A00060319" target="_blank" >RIV/00216224:14310/12:00060319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sas.com/events/analytics/europe/pres/rezac.pdf" target="_blank" >http://www.sas.com/events/analytics/europe/pres/rezac.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of variable interactions versus segmentation in credit scoring: a case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Credit scoring is a set of predictive models and their underlying techniques that aid financial institutions in the granting of credit. These techniques decide who will get credit, how much credit they should get, and what further strategies will enhancethe profitability of borrowers to lenders. The industry standard for modeling the probability of client default is the logistic regression. However, details such as inclusion of interactions of predictors or segmentation of given data sample may determine the success. The paper will present the influence of inclusion of variable interactions versus segmentation on quality of a credit scoring model.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of variable interactions versus segmentation in credit scoring: a case study

  • Popis výsledku anglicky

    Credit scoring is a set of predictive models and their underlying techniques that aid financial institutions in the granting of credit. These techniques decide who will get credit, how much credit they should get, and what further strategies will enhancethe profitability of borrowers to lenders. The industry standard for modeling the probability of client default is the logistic regression. However, details such as inclusion of interactions of predictors or segmentation of given data sample may determine the success. The paper will present the influence of inclusion of variable interactions versus segmentation on quality of a credit scoring model.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů