Influence of variable interactions versus segmentation in credit scoring: a case study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F12%3A00060319" target="_blank" >RIV/00216224:14310/12:00060319 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sas.com/events/analytics/europe/pres/rezac.pdf" target="_blank" >http://www.sas.com/events/analytics/europe/pres/rezac.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of variable interactions versus segmentation in credit scoring: a case study
Popis výsledku v původním jazyce
Credit scoring is a set of predictive models and their underlying techniques that aid financial institutions in the granting of credit. These techniques decide who will get credit, how much credit they should get, and what further strategies will enhancethe profitability of borrowers to lenders. The industry standard for modeling the probability of client default is the logistic regression. However, details such as inclusion of interactions of predictors or segmentation of given data sample may determine the success. The paper will present the influence of inclusion of variable interactions versus segmentation on quality of a credit scoring model.
Název v anglickém jazyce
Influence of variable interactions versus segmentation in credit scoring: a case study
Popis výsledku anglicky
Credit scoring is a set of predictive models and their underlying techniques that aid financial institutions in the granting of credit. These techniques decide who will get credit, how much credit they should get, and what further strategies will enhancethe profitability of borrowers to lenders. The industry standard for modeling the probability of client default is the logistic regression. However, details such as inclusion of interactions of predictors or segmentation of given data sample may determine the success. The paper will present the influence of inclusion of variable interactions versus segmentation on quality of a credit scoring model.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů