Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How Does Sponsoring of a Motoring Event Effect Brand Awareness of Brands Involved? Case Study of Barum Czech Rally Zlín

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F24%3A00135765" target="_blank" >RIV/00216224:14310/24:00135765 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ingentaconnect.com/content/cog/em/pre-prints/content-kura" target="_blank" >https://www.ingentaconnect.com/content/cog/em/pre-prints/content-kura</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3727/152599523X17025088793810" target="_blank" >10.3727/152599523X17025088793810</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How Does Sponsoring of a Motoring Event Effect Brand Awareness of Brands Involved? Case Study of Barum Czech Rally Zlín

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the sponsoring of motoring events and evaluates the levels of brand awareness that sponsoring brings to brands. The level of brand awareness was measured during Barum Czech Rally Zlín, and two methods of evaluating brand awareness were used. First was an unaided recall of possible sponsors of rallying, and second, respondents were given a list of possible sponsors and had to recognize brands of actual sponsors. Then, they were asked whether they were purchasing goods based on the fact that the given brand is a sponsor of motorsport. As results showed, the most known brands were those of major sponsors of events itself. The majority of respondents prefer brands that are sponsoring motorsport. Thus, brand awareness via motorsport is a promoting tool mainly for big sponsors, providing plenty of coverage during the event.

  • Název v anglickém jazyce

    How Does Sponsoring of a Motoring Event Effect Brand Awareness of Brands Involved? Case Study of Barum Czech Rally Zlín

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the sponsoring of motoring events and evaluates the levels of brand awareness that sponsoring brings to brands. The level of brand awareness was measured during Barum Czech Rally Zlín, and two methods of evaluating brand awareness were used. First was an unaided recall of possible sponsors of rallying, and second, respondents were given a list of possible sponsors and had to recognize brands of actual sponsors. Then, they were asked whether they were purchasing goods based on the fact that the given brand is a sponsor of motorsport. As results showed, the most known brands were those of major sponsors of events itself. The majority of respondents prefer brands that are sponsoring motorsport. Thus, brand awareness via motorsport is a promoting tool mainly for big sponsors, providing plenty of coverage during the event.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50700 - Social and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Event Management

  • ISSN

    1525-9951

  • e-ISSN

    1943-4308

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    365-378

  • Kód UT WoS článku

    001229294100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85194285730