Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Clusters of Czech Consumers with Focus On Domestic Brands

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F17%3A00001129" target="_blank" >RIV/75081431:_____/17:00001129 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Clusters of Czech Consumers with Focus On Domestic Brands

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to present the level of brand awareness of Czech respondents divided into three clusters. Results of primary research on brand recall are introduced. The research was conducted in the Czech Republic in 2015. The research sample consisted of 1182 respondents who were asked to name domestic brands spontaneously without any aid. The outcomes presented in this article show the top ten recalled domestic brands in the context of the three consumer clusters. The most frequently recalled brands belong to the food and beverage sector. Despite the fact that consumers tend to buy Czech products because they wish to support their domestic economy and many of them also have patriotic motives, companies have to be watchful as consumers’ opinions can change rapidly in the world full of competing firms. Therefore the obtained research results can help marketers to raise consumers’ brand awareness.

  • Název v anglickém jazyce

    Clusters of Czech Consumers with Focus On Domestic Brands

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to present the level of brand awareness of Czech respondents divided into three clusters. Results of primary research on brand recall are introduced. The research was conducted in the Czech Republic in 2015. The research sample consisted of 1182 respondents who were asked to name domestic brands spontaneously without any aid. The outcomes presented in this article show the top ten recalled domestic brands in the context of the three consumer clusters. The most frequently recalled brands belong to the food and beverage sector. Despite the fact that consumers tend to buy Czech products because they wish to support their domestic economy and many of them also have patriotic motives, companies have to be watchful as consumers’ opinions can change rapidly in the world full of competing firms. Therefore the obtained research results can help marketers to raise consumers’ brand awareness.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50600 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education Excellence and Innovation Managemenet through Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth

  • ISBN

    9780986041976

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1703-1716

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association (IBIMA)

  • Místo vydání

    Vienna, Austria

  • Místo konání akce

    Vienna

  • Datum konání akce

    3. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku