Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spontaneous brand awareness and consumer attitudes to brands in the Czech Republic and Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F22%3A63549820" target="_blank" >RIV/70883521:28130/22:63549820 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-16099-9_20" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-16099-9_20</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-16099-9_20" target="_blank" >10.1007/978-3-030-16099-9_20</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Spontaneous brand awareness and consumer attitudes to brands in the Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the perception of domestic brands by consumers in the Czech Republic and Slovakia. It aims to present the results of research focused on the attitude towards domestic brands and their spontaneous awareness in the environment of the Czech Republic. These results are compared with a similar research conducted by the Faculty of Management, Comenius University in Bratislava, Slovakia. The survey sample in the Czech Republic was made up of 1028 respondents and 1022 in Slovakia. The issue of brand building is currently intensively addressed by the professional public as well as by companies. A successful brand is a strategic asset for any business. Considering this fact, this article also provides useful information on the real attitude of the consumer public towards domestic brands.

  • Název v anglickém jazyce

    Spontaneous brand awareness and consumer attitudes to brands in the Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the perception of domestic brands by consumers in the Czech Republic and Slovakia. It aims to present the results of research focused on the attitude towards domestic brands and their spontaneous awareness in the environment of the Czech Republic. These results are compared with a similar research conducted by the Faculty of Management, Comenius University in Bratislava, Slovakia. The survey sample in the Czech Republic was made up of 1028 respondents and 1022 in Slovakia. The issue of brand building is currently intensively addressed by the professional public as well as by companies. A successful brand is a strategic asset for any business. Considering this fact, this article also provides useful information on the real attitude of the consumer public towards domestic brands.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Strategic Innovative Marketing

  • ISBN

    978-3-030-16098-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    151-158

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Paphos

  • Datum konání akce

    6. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku