Managing attitudes of consumers towards brands and quality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43874662" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43874662 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/75081431:_____/16:00000955
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Managing attitudes of consumers towards brands and quality
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this article is to evaluate attitudes and preferences of consumers in the Czech Republic in relation to quality perception of domestic and foreign brands. Results presented are compared to the outcomes of a similar research study carried out in the Slovak Republic. In this article, partial outcomes of primary research focused on attitudes and preferences of Czech consumers in relation to attributes, such as price, quality, product information, and preferences of domestic products, are presented. This primary research was conducted in the Czech Republic in the period of October and November of 2014 and respondents were approached via an electronic questionnaire and personal interviews. This article presents a more detailed with respect to specific structures of consumers in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Managing attitudes of consumers towards brands and quality
Popis výsledku anglicky
The purpose of this article is to evaluate attitudes and preferences of consumers in the Czech Republic in relation to quality perception of domestic and foreign brands. Results presented are compared to the outcomes of a similar research study carried out in the Slovak Republic. In this article, partial outcomes of primary research focused on attitudes and preferences of Czech consumers in relation to attributes, such as price, quality, product information, and preferences of domestic products, are presented. This primary research was conducted in the Czech Republic in the period of October and November of 2014 and respondents were approached via an electronic questionnaire and personal interviews. This article presents a more detailed with respect to specific structures of consumers in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 27th International Business Information Management Association Conference - Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth (IBIMA 2016)
ISBN
978-0-9860419-6-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
2147-2156
Název nakladatele
International Business Information Management Association (IBIMA)
Místo vydání
Norristown, U.S.A.
Místo konání akce
Miláno
Datum konání akce
4. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000381172301029