Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Managing attitudes of consumers towards brands and quality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43874662" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43874662 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/75081431:_____/16:00000955

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Managing attitudes of consumers towards brands and quality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this article is to evaluate attitudes and preferences of consumers in the Czech Republic in relation to quality perception of domestic and foreign brands. Results presented are compared to the outcomes of a similar research study carried out in the Slovak Republic. In this article, partial outcomes of primary research focused on attitudes and preferences of Czech consumers in relation to attributes, such as price, quality, product information, and preferences of domestic products, are presented. This primary research was conducted in the Czech Republic in the period of October and November of 2014 and respondents were approached via an electronic questionnaire and personal interviews. This article presents a more detailed with respect to specific structures of consumers in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Managing attitudes of consumers towards brands and quality

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this article is to evaluate attitudes and preferences of consumers in the Czech Republic in relation to quality perception of domestic and foreign brands. Results presented are compared to the outcomes of a similar research study carried out in the Slovak Republic. In this article, partial outcomes of primary research focused on attitudes and preferences of Czech consumers in relation to attributes, such as price, quality, product information, and preferences of domestic products, are presented. This primary research was conducted in the Czech Republic in the period of October and November of 2014 and respondents were approached via an electronic questionnaire and personal interviews. This article presents a more detailed with respect to specific structures of consumers in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 27th International Business Information Management Association Conference - Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth (IBIMA 2016)

  • ISBN

    978-0-9860419-6-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    2147-2156

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association (IBIMA)

  • Místo vydání

    Norristown, U.S.A.

  • Místo konání akce

    Miláno

  • Datum konání akce

    4. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000381172301029