Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Importance and Influence of Country-of-Origin on Consumer Brand Perception

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43875204" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43875204 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/75081431:_____/16:00001049

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Importance and Influence of Country-of-Origin on Consumer Brand Perception

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to evaluate the importance, influence and attitude to the country-of-origin of brands in relation to consumer preferences in the Czech Republic. The evaluation is based on data gained from primary research focused on the behavior and preferences of consumers to brands. Moreover, these results are compared with the outcomes of the same oriented research carried out in the Slovak Republic. In the Czech Republic, research was conducted through a questionnaire survey and structured interviews during October and November of 2014. This article provides a partial view with respect to specific structures of the Czech consumers.

  • Název v anglickém jazyce

    The Importance and Influence of Country-of-Origin on Consumer Brand Perception

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to evaluate the importance, influence and attitude to the country-of-origin of brands in relation to consumer preferences in the Czech Republic. The evaluation is based on data gained from primary research focused on the behavior and preferences of consumers to brands. Moreover, these results are compared with the outcomes of the same oriented research carried out in the Slovak Republic. In the Czech Republic, research was conducted through a questionnaire survey and structured interviews during October and November of 2014. This article provides a partial view with respect to specific structures of the Czech consumers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 28th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    978-0-9860419-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1710-1722

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Norristown, PA

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    9. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000392785700172