Attitudes of Czech and Slovak consumers towards brands from the point of view of gender affiliation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43875202" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43875202 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Attitudes of Czech and Slovak consumers towards brands from the point of view of gender affiliation
Popis výsledku v původním jazyce
The main objective of this article is to investigate correlation between gender affiliation and consumer preferences. Our article looks at attitudes of Czech and Slovak consumers towards brands taking gender - one of the most important demographic factors - as a variable. A brief introduction of research studies conducted in Slovakia and the Czech Republic follows. Then, selected outcomes of the primary research concerning gender affiliation and consumer preferences are shown. Finally, the outcomes of both research studies are analyzed and compared. Results suggest that gender affiliation has no influence in the Slovak Republic and only a limited impact in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Attitudes of Czech and Slovak consumers towards brands from the point of view of gender affiliation
Popis výsledku anglicky
The main objective of this article is to investigate correlation between gender affiliation and consumer preferences. Our article looks at attitudes of Czech and Slovak consumers towards brands taking gender - one of the most important demographic factors - as a variable. A brief introduction of research studies conducted in Slovakia and the Czech Republic follows. Then, selected outcomes of the primary research concerning gender affiliation and consumer preferences are shown. Finally, the outcomes of both research studies are analyzed and compared. Results suggest that gender affiliation has no influence in the Slovak Republic and only a limited impact in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hradec Economic Days
ISBN
978-80-7435-635-3
ISSN
2464-6059
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
237-245
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
2. 2. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—