Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitudes of Czech and Slovak consumers towards brands from the point of view of gender affiliation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43875202" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43875202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitudes of Czech and Slovak consumers towards brands from the point of view of gender affiliation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective of this article is to investigate correlation between gender affiliation and consumer preferences. Our article looks at attitudes of Czech and Slovak consumers towards brands taking gender - one of the most important demographic factors - as a variable. A brief introduction of research studies conducted in Slovakia and the Czech Republic follows. Then, selected outcomes of the primary research concerning gender affiliation and consumer preferences are shown. Finally, the outcomes of both research studies are analyzed and compared. Results suggest that gender affiliation has no influence in the Slovak Republic and only a limited impact in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of Czech and Slovak consumers towards brands from the point of view of gender affiliation

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this article is to investigate correlation between gender affiliation and consumer preferences. Our article looks at attitudes of Czech and Slovak consumers towards brands taking gender - one of the most important demographic factors - as a variable. A brief introduction of research studies conducted in Slovakia and the Czech Republic follows. Then, selected outcomes of the primary research concerning gender affiliation and consumer preferences are shown. Finally, the outcomes of both research studies are analyzed and compared. Results suggest that gender affiliation has no influence in the Slovak Republic and only a limited impact in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Economic Days

  • ISBN

    978-80-7435-635-3

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    237-245

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    2. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku