Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Clustering Czech Consumers According to Their Spontaneous Awareness of Foreign Brands

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F17%3A00001131" target="_blank" >RIV/75081431:_____/17:00001131 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28130/17:63517327

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Clustering Czech Consumers According to Their Spontaneous Awareness of Foreign Brands

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Brand awareness is not only a key strategic asset of organizations but it also an inevitable part of the sustainable competitive advantage. This paper presents partial research results dealing with brand awareness of Czech respondents. The research was carried out in the Czech Republic in 2015 and the research sample consisted of 1182 respondents who were encouraged to name foreign brands spontaneously without helping them with product categories or countries. The findings introduced in this paper show the top ten international, global brands recalled by consumers divided into three clusters. Brands, which were recalled frequently, belong to the sectors of sportswear, technology, beverages, food, footwear, and skin care. The obtained research results can help organizations better understand the buying behavior of Czech consumers.

  • Název v anglickém jazyce

    Clustering Czech Consumers According to Their Spontaneous Awareness of Foreign Brands

  • Popis výsledku anglicky

    Brand awareness is not only a key strategic asset of organizations but it also an inevitable part of the sustainable competitive advantage. This paper presents partial research results dealing with brand awareness of Czech respondents. The research was carried out in the Czech Republic in 2015 and the research sample consisted of 1182 respondents who were encouraged to name foreign brands spontaneously without helping them with product categories or countries. The findings introduced in this paper show the top ten international, global brands recalled by consumers divided into three clusters. Brands, which were recalled frequently, belong to the sectors of sportswear, technology, beverages, food, footwear, and skin care. The obtained research results can help organizations better understand the buying behavior of Czech consumers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50600 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education Excellence and Innovation Managemenet through Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth

  • ISBN

    9780986041976

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1719-1730

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association (IBIMA)

  • Místo vydání

    Vienna, Austria

  • Místo konání akce

    Vienna

  • Datum konání akce

    3. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku