Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geografie dětí: metodické přístupy a inspirace nejen pro geografy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F24%3A00135989" target="_blank" >RIV/00216224:14310/24:00135989 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://geografie.cz/129/2/0211/" target="_blank" >https://geografie.cz/129/2/0211/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37040/geografie.2024.006" target="_blank" >10.37040/geografie.2024.006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Geografie dětí: metodické přístupy a inspirace nejen pro geografy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Children's geography, a rapidly developing subdiscipline of geography, paradoxically remains overlooked by the broader scientific geographical community. Despite its recognition in the Anglophone world, it lacks interest in other cultural-geographical regions. This article aims to introduce the Czech and Slovak scientific community to children's geography and demonstrate how this discipline can serve as inspiration for traditional geographic fields. One of the main focuses is on innovative methodologies and ethical considerations that permeate each study, particularly regarding minority groups. This contribution seeks to integrate children's geography into the mainstream of geographical research in both Czechia and Slovakia. The article presents the development of children's geography, its key ideas, and arguments that may enrich Czech and Slovak geography. It emphasizes its potential in exploring spatial aspects of childhood and society, leading to a better understanding of these issues. Emphasizing research ethics leads to a beneficial approach, enabling us to better respond to the needs and interests of children.

  • Název v anglickém jazyce

    Children's geographies: Methodological approaches and inspiration not only for geographers

  • Popis výsledku anglicky

    Children's geography, a rapidly developing subdiscipline of geography, paradoxically remains overlooked by the broader scientific geographical community. Despite its recognition in the Anglophone world, it lacks interest in other cultural-geographical regions. This article aims to introduce the Czech and Slovak scientific community to children's geography and demonstrate how this discipline can serve as inspiration for traditional geographic fields. One of the main focuses is on innovative methodologies and ethical considerations that permeate each study, particularly regarding minority groups. This contribution seeks to integrate children's geography into the mainstream of geographical research in both Czechia and Slovakia. The article presents the development of children's geography, its key ideas, and arguments that may enrich Czech and Slovak geography. It emphasizes its potential in exploring spatial aspects of childhood and society, leading to a better understanding of these issues. Emphasizing research ethics leads to a beneficial approach, enabling us to better respond to the needs and interests of children.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50702 - Urban studies (planning and development)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografie

  • ISSN

    1212-0014

  • e-ISSN

    1212-0014

  • Svazek periodika

    129

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    211-231

  • Kód UT WoS článku

    001249189900005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85197199058