Strategický marketing geografického vzdělávání: příklad "firmy" Zeměpisná olympiáda
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F16%3A43887652" target="_blank" >RIV/44555601:13440/16:43887652 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://geography.cz/informace-cgs/wp-content/uploads/downloads/2016/04/icgs012016_kucerova.pdf" target="_blank" >http://geography.cz/informace-cgs/wp-content/uploads/downloads/2016/04/icgs012016_kucerova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strategický marketing geografického vzdělávání: příklad "firmy" Zeměpisná olympiáda
Popis výsledku v původním jazyce
Článek zaměřuje pozornost na strategický marketing vědního oboru geografie, resp. školního předmětu zeměpis na příkladu jejich oborové soutěže, Zeměpisné olympiády, kterou staví do paralely s řízením firmy. Klade si za cíl vyvolat diskuzi geografické komunity k problematice marketingu geografie, k utváření identity a relevance oboru. Text záměrně zdůrazňuje ekonomický pohled na geografické vzdělávání a méně pozornosti věnuje jeho kurikulárním aspektům. Příspěvek nejprve stručně reflektuje postavení geografie a zeměpisu ve společnosti. Následně zavádí pojmy z oblasti strategického marketingu a představuje firmu Zeměpisná olympiáda (ZO) a její produkt. Poté jsou s využitím empirického materiálu hodnoceny výsledky čtyřletého řízení ZO ve vztahu k image a relevanci značky geografie. V závěru předkládá geografické obci otázky, které se zdají v tomto kontextu nevyřešené.
Název v anglickém jazyce
Strategic marketing of geography education: The example of the "company" Geographical Olympiad
Popis výsledku anglicky
The article focuses on strategic marketing of the scientific discipline of geography or the school subject of geography, using an example of their field competition, Geography Olympiad, which is seen as a parallel to running a company. The aim of the rticle is to provoke a discussion of the geographic community on the strategic marketing plan of geography, on the shaping of its identity and on the issue of societal relevance of geography. The stress is deliberately laid on the economic aspect of geographical education, while less attention is paid to curricular aspects. First, the article briefly reflects the position of geography in society. Second, it introduces the terms from strategic marketing and presents the "firm" Geography Olympiad (GO) and its product. Subsequently, the results of the four-year management of the GO are evaluated with a utilization of empirical material in relation to the image and relevance of the trademark of geography. Finally, the article presents the geographic community with questions that still seem to be open.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Informace České geografické společnosti
ISSN
1213-1075
e-ISSN
—
Svazek periodika
35
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
26-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—