Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategický marketing geografického vzdělávání: příklad "firmy" Zeměpisná olympiáda

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F16%3A43887652" target="_blank" >RIV/44555601:13440/16:43887652 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://geography.cz/informace-cgs/wp-content/uploads/downloads/2016/04/icgs012016_kucerova.pdf" target="_blank" >http://geography.cz/informace-cgs/wp-content/uploads/downloads/2016/04/icgs012016_kucerova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strategický marketing geografického vzdělávání: příklad "firmy" Zeměpisná olympiáda

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek zaměřuje pozornost na strategický marketing vědního oboru geografie, resp. školního předmětu zeměpis na příkladu jejich oborové soutěže, Zeměpisné olympiády, kterou staví do paralely s řízením firmy. Klade si za cíl vyvolat diskuzi geografické komunity k problematice marketingu geografie, k utváření identity a relevance oboru. Text záměrně zdůrazňuje ekonomický pohled na geografické vzdělávání a méně pozornosti věnuje jeho kurikulárním aspektům. Příspěvek nejprve stručně reflektuje postavení geografie a zeměpisu ve společnosti. Následně zavádí pojmy z oblasti strategického marketingu a představuje firmu Zeměpisná olympiáda (ZO) a její produkt. Poté jsou s využitím empirického materiálu hodnoceny výsledky čtyřletého řízení ZO ve vztahu k image a relevanci značky geografie. V závěru předkládá geografické obci otázky, které se zdají v tomto kontextu nevyřešené.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategic marketing of geography education: The example of the "company" Geographical Olympiad

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on strategic marketing of the scientific discipline of geography or the school subject of geography, using an example of their field competition, Geography Olympiad, which is seen as a parallel to running a company. The aim of the rticle is to provoke a discussion of the geographic community on the strategic marketing plan of geography, on the shaping of its identity and on the issue of societal relevance of geography. The stress is deliberately laid on the economic aspect of geographical education, while less attention is paid to curricular aspects. First, the article briefly reflects the position of geography in society. Second, it introduces the terms from strategic marketing and presents the "firm" Geography Olympiad (GO) and its product. Subsequently, the results of the four-year management of the GO are evaluated with a utilization of empirical material in relation to the image and relevance of the trademark of geography. Finally, the article presents the geographic community with questions that still seem to be open.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Informace České geografické společnosti

  • ISSN

    1213-1075

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    26-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus