Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment in geography through geography Olympiads: comparison of results of the Czech National and International Geography Olympiads from 2015 to 2022

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F24%3A43898432" target="_blank" >RIV/44555601:13440/24:43898432 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/24:00140014

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10382046.2024.2352281" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10382046.2024.2352281</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10382046.2024.2352281" target="_blank" >10.1080/10382046.2024.2352281</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment in geography through geography Olympiads: comparison of results of the Czech National and International Geography Olympiads from 2015 to 2022

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Geographical Olympiads are disciplinary competitions that can be a tool for assessing geographical knowledge and skills in different countries of the world. This article aims to analyse the results of the national and international geography Olympiads and to identify their conditionality and interrelationship. The secondary aim is to find out whether the Czech Geography Olympiad (GO) selects contestants who can succeed in the International Geography Olympiad (iGeo). The fulfilment of these two aims can be an incentive for other national geography competitions to reflect and discuss on their structure in relation to iGeo. To achieve the aims, data from the national and international geography Olympiad from 2015 to 2022 were analysed quantitatively. The results indicate that the iGeo has a higher internal consistency and correlation among its parts than the GO, which tests some knowledge and skills that are not required in the iGeo. The results show that the concept of assessment is somewhat different in the two monitored competitions, which may mean a less than ideal selection of contestants for the international round of the competition.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment in geography through geography Olympiads: comparison of results of the Czech National and International Geography Olympiads from 2015 to 2022

  • Popis výsledku anglicky

    Geographical Olympiads are disciplinary competitions that can be a tool for assessing geographical knowledge and skills in different countries of the world. This article aims to analyse the results of the national and international geography Olympiads and to identify their conditionality and interrelationship. The secondary aim is to find out whether the Czech Geography Olympiad (GO) selects contestants who can succeed in the International Geography Olympiad (iGeo). The fulfilment of these two aims can be an incentive for other national geography competitions to reflect and discuss on their structure in relation to iGeo. To achieve the aims, data from the national and international geography Olympiad from 2015 to 2022 were analysed quantitatively. The results indicate that the iGeo has a higher internal consistency and correlation among its parts than the GO, which tests some knowledge and skills that are not required in the iGeo. The results show that the concept of assessment is somewhat different in the two monitored competitions, which may mean a less than ideal selection of contestants for the international round of the competition.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International research in geographical and environmental education

  • ISSN

    1038-2046

  • e-ISSN

    1747-7611

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    33

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    "nestrankovano"

  • Kód UT WoS článku

    001236710700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85194926947