Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Improved Precise Multi-contact Haptic Visualization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F09%3A00035860" target="_blank" >RIV/00216224:14330/09:00035860 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Improved Precise Multi-contact Haptic Visualization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present an improved multi-contact haptic visualization method based on the Spatialized Normal Cone Hierarchies (SNCH). Though this approach is not entirely new, we have implemented several improvements in order to significantly increase precision androbustness over the previous method. As a consequence we are able to simulate much harder surfaces and give users the chance to feel smaller features on the surface compared to the original approach. This was achieved mostly by using more precise triangle to triangle distance calculations and a different triangle visibility algorithm. As these computations are expensive, we have also developed a new technique to reduce the number of calculations required. Currently, our algorithm is capable of visualizing haptic interactions between two 3D models consisting of tens of thousands of triangles. The simulation is performed in real-time and is seamlessly integrated into a virtual-reality component-based system named VRECKO.

  • Název v anglickém jazyce

    An Improved Precise Multi-contact Haptic Visualization

  • Popis výsledku anglicky

    We present an improved multi-contact haptic visualization method based on the Spatialized Normal Cone Hierarchies (SNCH). Though this approach is not entirely new, we have implemented several improvements in order to significantly increase precision androbustness over the previous method. As a consequence we are able to simulate much harder surfaces and give users the chance to feel smaller features on the surface compared to the original approach. This was achieved mostly by using more precise triangle to triangle distance calculations and a different triangle visibility algorithm. As these computations are expensive, we have also developed a new technique to reduce the number of calculations required. Currently, our algorithm is capable of visualizing haptic interactions between two 3D models consisting of tens of thousands of triangles. The simulation is performed in real-time and is seamlessly integrated into a virtual-reality component-based system named VRECKO.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Theory and Practice of Computer Graphics 2009

  • ISBN

    978-3-905673-71-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Eurographics Association

  • Místo vydání

    TU Braunschweig, Germany

  • Místo konání akce

    Cardiff University, UK

  • Datum konání akce

    16. 6. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku