Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modular System for Haptic Interaction with Multi-contact Collision Detection

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F11%3A00049854" target="_blank" >RIV/00216224:14330/11:00049854 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modular System for Haptic Interaction with Multi-contact Collision Detection

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present a system for haptic interaction using multi-contact collision-detection algorithms. The architecture and modular structure of the system allows us not only to experiment with various algorithms, but also use them simultaneously. The system isbased primarily on SNCH (Spatialized Normal Cone Hierarchies) algorithm, which we improved to achieve better stability. We also implemented a point-shell versus voxel grid collision detection and other algorithms can be included easily as well. This allows us, for example, to detect collisions with the main parts of the scene using the precise SNCH algorithm and roughly voxelize the non-critical parts so they can be tested differently to achieve higher speeds in runtime or in preprocessing. The system supports 6-DoF haptic devices and uses virtual coupling and physical simulation of the haptic tools to improve haptic interaction.

  • Název v anglickém jazyce

    Modular System for Haptic Interaction with Multi-contact Collision Detection

  • Popis výsledku anglicky

    We present a system for haptic interaction using multi-contact collision-detection algorithms. The architecture and modular structure of the system allows us not only to experiment with various algorithms, but also use them simultaneously. The system isbased primarily on SNCH (Spatialized Normal Cone Hierarchies) algorithm, which we improved to achieve better stability. We also implemented a point-shell versus voxel grid collision detection and other algorithms can be included easily as well. This allows us, for example, to detect collisions with the main parts of the scene using the precise SNCH algorithm and roughly voxelize the non-critical parts so they can be tested differently to achieve higher speeds in runtime or in preprocessing. The system supports 6-DoF haptic devices and uses virtual coupling and physical simulation of the haptic tools to improve haptic interaction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Conference on Computational Science and Its Applications (ICCSA)

  • ISBN

    978-0-7695-4404-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    17-23

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Los Alamitos, CA, USA

  • Místo konání akce

    Santander, Španělsko

  • Datum konání akce

    20. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku