Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Promoting a Humanistic Perspective of Creativity by Interpersonal Qualities and Web-Based Tools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F09%3A00037769" target="_blank" >RIV/00216224:14330/09:00037769 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14330/09:00067160

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Promoting a Humanistic Perspective of Creativity by Interpersonal Qualities and Web-Based Tools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The rapid rise of web-based services and tools for communication, collaboration and learning confronts us with the question, whether and under what conditions these tools have the potential to promote human creativity. In this paper we approach this question by first elaborating a person-centered and relational notion of creativity. Based on this perspective on creativity, we investigate the potential of web-based tools and usage contexts in order to find out in which ways they are likely to promote creativity. As a result it will be argued that creativity -- in a humanistic sense -- can be fostered by web-based tools only if certain conditions are met. These include specific personal (and interpersonal) qualities of the participating persons, such asopenness to experience and a non-judgmental attitude, as well as requirements on web-based tools. The paper is intended to expose the dimensions and conditions under which web-based tools can be used in ways most likely promote creativity

  • Název v anglickém jazyce

    Promoting a Humanistic Perspective of Creativity by Interpersonal Qualities and Web-Based Tools

  • Popis výsledku anglicky

    The rapid rise of web-based services and tools for communication, collaboration and learning confronts us with the question, whether and under what conditions these tools have the potential to promote human creativity. In this paper we approach this question by first elaborating a person-centered and relational notion of creativity. Based on this perspective on creativity, we investigate the potential of web-based tools and usage contexts in order to find out in which ways they are likely to promote creativity. As a result it will be argued that creativity -- in a humanistic sense -- can be fostered by web-based tools only if certain conditions are met. These include specific personal (and interpersonal) qualities of the participating persons, such asopenness to experience and a non-judgmental attitude, as well as requirements on web-based tools. The paper is intended to expose the dimensions and conditions under which web-based tools can be used in ways most likely promote creativity

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Visioning and Engineering the Knowledge Society. A Web Science Perspective

  • ISBN

    978-3-642-04753-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Springer Verlag

  • Místo vydání

    Berlin / Heidelberg

  • Místo konání akce

    Crete, Greece

  • Datum konání akce

    16. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000273452000001