Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improving the Classification of Study-related Data through Social Network Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F11%3A00053570" target="_blank" >RIV/00216224:14330/11:00053570 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improving the Classification of Study-related Data through Social Network Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Information System of Masaryk University (IS MU) hosts applications utilized for managing study-related records, e-learning tools and those facilitating communication inside the University. This paper is concerned with improvement of results obtainedwith Excalibur, a tool for mining study-related data, when linked data have been added. These data describe social dependencies gathered from e-mail and discussion boards conversation. We first describe results based on the original (non-linked) data that are periodically saved into Excalibur data warehouse. Then focus on extraction of social dependencies namely relations and communication among students. We describe a method for feature extraction from the social dependencies. New features were explored by social network analysis and visualization tool Pajek and added to the original data. We show that such enriched data allows to significantly improve results obtained with data mining methods.

  • Název v anglickém jazyce

    Improving the Classification of Study-related Data through Social Network Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The Information System of Masaryk University (IS MU) hosts applications utilized for managing study-related records, e-learning tools and those facilitating communication inside the University. This paper is concerned with improvement of results obtainedwith Excalibur, a tool for mining study-related data, when linked data have been added. These data describe social dependencies gathered from e-mail and discussion boards conversation. We first describe results based on the original (non-linked) data that are periodically saved into Excalibur data warehouse. Then focus on extraction of social dependencies namely relations and communication among students. We describe a method for feature extraction from the social dependencies. New features were explored by social network analysis and visualization tool Pajek and added to the original data. We show that such enriched data allows to significantly improve results obtained with data mining methods.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LA09016" target="_blank" >LA09016: Účast ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (ERCIM)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Memics 2011 - Seventh Doctoral Workshop on Mathematical and Engeneering Methods in Computer Science

  • ISBN

    978-80-214-4305-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    3-10

  • Název nakladatele

    Brno University of Technology

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Lednice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku